Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.09.2011 21:43 - До Виена и назад
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18435 Коментари: 40 Гласове:
41

Последна промяна: 26.09.2011 22:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
                              *Любезно предупреждавам – да не се чете/гледа на празен стомах.


Седя си на бюрото и мислено се чудя – как е възможно само преди ден да бъда на стотици километри оттук, в сърцето на Европа, свободна като птичка, типичен турист с фотоапарат в ръка... а сега да съм отново тук, заета с досадни, никому неинтересни неща.

Това пътуване го планирахме отдавна, предвкусвахме го с удоволствие, а мина като един миг. Главата ми е пълна с впечатления и всевъзможни кадри от многото местенца, които разгледахме. Няма да обяснявам колко красив и уреден град е Виена, нито ще се спирам на забележителностите му. Тези неща е добре да се видят от всеки на място. Ще споделя само собственото си усещане от краткото си пребиваване там.

image

Странно е, но първите ми впечатления бяха разнопосочни. Едновременно се наслаждавах на великолепните сгради навсякъде около мен и с удивление слушах не-немската реч, която се лееше наоколо. Направи ми впечатление честата гледка на забрадени жени в дълги до петите роби и разните по-чернички субекти, но те вече са част от облика на всяка голяма европейска столица.
  Веднага след като се настанихме в хотела, отпрашихме с У-то (метрото) към централната част на Виена – отправна точка катедралата „Свети Стефан”. На втората крачка нашият гид ни спря и заповяда – ей-тук ще ядем сладолед, правят го фантастично! Щях да щракна една снимка на прословутата сладоледаджийница, но докато се облизвах с фунийка в  ръка, един австрийски дядка реши, че трябва да ме сръга в ребрата за да направя път на кучето му, с което той гордо се намъкна в претъпканото заведение. Стоях онемяла и обидена до немай къде, не ми се ядеше вече сладолед, нито пък се кефех толкова на красивата Виена. Сега съжалявам, че не му праснах един шамар на гадното деденце, щях да го изненадам много повече, отколкото той мене. Но поне ми остана един важен урок - простаците виреят навсякъде, дори там, където най-малко очакваш.

image

image

image

Престоят ни беше разчетен до минута. Освен задължителния списък от забележителности, бяхме си включили и други „културни” мероприятия. Още първата вечер имахме уговорка с наш приятел, който отскоро живее и работи там. Той ни заведе в една местна кръчма, прочута с маринованите си ребърца. Ммммного са вкусни! Покрай усвояването на ребърцата слушахме как е живота във Виена през призмата на пресен българин емигрант. Още му тежеше, че му взимат 40% от заплатата за данъци, но с въздишка признаваше, че поне вижда къде отиват парите му. Няма от какво да се оплаче, всичко е идеално уредено. Между другото, сервитьорът в кръчмата ни заговори на чист сръбски и на въпроса ни откъде е, изненадващо отговори – Дамаск, Сирия. Освен сръбския, говореше още италиански, английски, руски, немски и чешки език. Замислих се колко от нас (българите) знаят друг език, освен родния.

Следващия ден премина в обикаляне на дворци, музеи, сгради, паметници, паркове и градини. Нагледахме се на красоти. Не навсякъде влизахме, просто защото нямахме толкова време, но поне успяхме да видим всички по-известни местенца на Виена. Дори успяхме да се качим в ресторанта на телевизионната кула, откъде се разкри невероятна гледка над града и Дунав.

image

image

image

image
 
image
 
image
 
image
Вечерта, тотално каталясали, се добрахме до Пратера. При вида на страховитите съоръжения там, предвидени уж за забавление, нещо ме стегна отвътре. Искрено се възхитих на смелчаците, които си бяха платили за да се качат на това ужасяващо нещо (вж.снимката с кулата долу), при вида на което загубвах ума и дума. Дадох си сметка, че ЕГН-то наистина не прощава, щом като този толкова известен увеселителен парк изобщо не ми вдъхваше весели чувства. Поне видях с очите си грамадното виенско колело и разни други уреди за мъчения, наистина са много впечатляващи. Вечерта приключи с „глазиран свински бут” и много бира, което всъщност е огромна порция за двама и няма изяждане!

Последния ден си го оставихме за небрежна разходка по Марияхилферщрасе и всеки се зашматка в различна посока. Приятен привкус на виенската ми разходка даде и импровизираната среща с блогов колега, пращам му специални поздрави и му благодаря за отделеното време и внимание!

image

image

image
 
image 
image   image

...
Колкото и да беше хубаво във Виена, накрая ми се искаше да си се прибера вкъщи. Прекалената подреденост и почти стерилна атмосфера ми подействаха подтискащо. Усетих студенина и негостоприемност, въпреки че нямах някаква явна причина. Накратко, чуждия си е чужд, а моето място не беше там.

П.С. Седя си сега на бюрото, разглеждам снимките и почти нямам спомен за онова тънко глождещо чувство, с което си тръгнах по обратния път. Но добре, че все пак го има, иначе отдавна нямаше да съм тук.


 



Гласувай:
41



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - И какво като не съм гладна :))))))))))
26.09.2011 21:47
Толкова е изкусително.

Поздрав
Валя
цитирай
2. gwendoline - yotovava - Здравей,
26.09.2011 22:19
а онова във високата чаша е виенско айскафе! :)
Не очаквах такъв разкош, ммм....!

Поздрави и от мен!
цитирай
3. hel - "Прекалената подреденост и ...
27.09.2011 01:52
"Прекалената подреденост и почти стерилна атмосфера ми подействаха подтискащо."

Не съм била във Виена, красива е на снимки, а подобно мнение като горното съм чувала и друг път.
Поздрав, gwen!
цитирай
4. milenamm - Чудесна разходка!!! :)
27.09.2011 06:11
Точно същото чувство изпитах и аз по време на единственото си досега пътуване извън България - исках да се върна у дома.
цитирай
5. kite333 - Как можа да отидеш до Пратера и не се качиш на някъде ?
27.09.2011 08:07
Другия път да не му мислиш много,че аааааа ...
Хубаво е,че си отишла,а още по-хубаво,че си се прибрала жива и здрава.
Хайде гледкай си снимките и до скоро :))))
цитирай
6. hristo27 - С удоволствие и при първа необхо...
27.09.2011 08:36
С удоволствие и при първа необходимост бих посетил един от най-красивите градове на Европа.
Благодаря за чудесната разходка!
цитирай
7. magicktarot - Супер сте си изкарали, Гвендолин, браво на вас! :) Яки снимки!
27.09.2011 11:17
В момента на мен не ми се ходи никъде, но с кеф се разходих виртуално и си спомних как ме впечатли навремето Виена! :)))
цитирай
8. scarlety - Абе,
27.09.2011 12:28
аз си пожелавам да отида,пък нека да ми стане после мъчно за дома:)))
Хубави снимки,вълнуваща екскурзия!
Поздрави!:)
цитирай
9. tutankhamon661 - gwendoline
27.09.2011 12:47
Разходка от приказките.
Може да е свършила, но съм сигурен, че ще има още. Само почакай!
И аз ще чакам още снимки.
цитирай
10. jordito - Чудесен пътепис!
27.09.2011 13:10
Хубаво е човек да обикаля цивилизованите държави. Много неща може да се видят и научат.
цитирай
11. gwendoline - hel
27.09.2011 14:30
hel написа:
"Прекалената подреденост и почти стерилна атмосфера ми подействаха подтискащо."

Не съм била във Виена, красива е на снимки, а подобно мнение като горното съм чувала и друг път.
Поздрав, gwen!


Ходила съм и на други места, но единствено в Германия и сега в Австрия ми беше така „студено”.
Иначе е красота, няма спор!
цитирай
12. gwendoline - milenamm
27.09.2011 14:34
milenamm написа:
Точно същото чувство изпитах и аз по време на единственото си досега пътуване извън България - исках да се върна у дома.


Ами факт, залипсва ми родната действителност! :)
цитирай
13. gwendoline - kite333
27.09.2011 14:39
kite333 написа:
Другия път да не му мислиш много,че аааааа ...
Хубаво е,че си отишла,а още по-хубаво,че си се прибрала жива и здрава.
Хайде гледкай си снимките и до скоро :))))


Абе не можах да се прежаля! А не беше отдавна времето, когато бясно се хвърлях на всякакви подобни ужасии :))))
Одъртявам, това е...
цитирай
14. gwendoline - hristo27
27.09.2011 15:01
hristo27 написа:
С удоволствие и при първа необходимост бих посетил един от най-красивите градове на Европа.
Благодаря за чудесната разходка!


Е, пожелавам ти скоро да имаш път натам! :)
цитирай
15. gwendoline - Magicktarot
27.09.2011 15:11
magicktarot написа:
В момента на мен не ми се ходи никъде, но с кеф се разходих виртуално и си спомних как ме впечатли навремето Виена! :)))


Много съм доволна от разходката, а още повече от разните вкуснотии, на които бях вдигнала мерник предварително!:))
цитирай
16. gwendoline - scarlety
27.09.2011 15:18
scarlety написа:
аз си пожелавам да отида,пък нека да ми стане после мъчно за дома:)))
Хубави снимки,вълнуваща екскурзия!
Поздрави!:)


Пожелавам ти скоро да отидеш там, между другото тези дни беше пълно с българи, непрекъснато срещахме разни групи.
Поздрави!
цитирай
17. gwendoline - tutankhamon662
27.09.2011 15:23
tutankhamon661 написа:
Разходка от приказките.
Може да е свършила, но съм сигурен, че ще има още. Само почакай!
И аз ще чакам още снимки.


Ама как позна!? :)) Вече планирам следващата екскурзия, но вече ми се иска нещо по-екзотично...
цитирай
18. gwendoline - jordito
27.09.2011 15:30
jordito написа:
Хубаво е човек да обикаля цивилизованите държави. Много неща може да се видят и научат.


Благодаря, но чак пътепис, едва ли... :))
По-скоро кратък чревоугоднически очерк, хахаа!

цитирай
19. ddiaries - Виена е прекрасен град
27.09.2011 16:33
в който съм пребивавала известно време...пътувам и до днес чат- пат до там.
I love it- дет има една приказка, а австрийците...ако пообщуваш повече с тях, разбираш, че имат дори някои общи черти с нас ...след като имат и 40 градусова ракия- Смятай!....
И такам...но от България по- хубаво няма- не че ни е уредена страната, не че е лесна за живеене, но този сантимент, тази емоция и това усещане, че си си у дома...няма го другаде това нещо.

Поздрави Гуени, продължавай да пътуваш и да ни разказваш!
цитирай
20. apostapostoloff - Ходите до Виена за
27.09.2011 17:06
да плюскате и да блудствате там.
цитирай
21. gwendoline - ddiaries
27.09.2011 17:23
ddiaries написа:
в който съм пребивавала известно време...пътувам и до днес чат- пат до там.
I love it- дет има една приказка, а австрийците...ако пообщуваш повече с тях, разбираш, че имат дори някои общи черти с нас ...след като имат и 40 градусова ракия- Смятай!....
И такам...но от България по- хубаво няма- не че ни е уредена страната, не че е лесна за живеене, но този сантимент, тази емоция и това усещане, че си си у дома...няма го другаде това нещо.

Поздрави Гуени, продължавай да пътуваш и да ни разказваш!


Смятам да те послушам, дарлинг! Благодаря за свежия коментар!
цитирай
22. gwendoline - apostapostoloff
27.09.2011 17:27
apostapostoloff написа:
Ходите до Виена за да плюскате и да блудствате там.


...и не само това, уважаеми съблогъре.
цитирай
23. ckarlet - Страхотна разходка! А носталгията ...
27.09.2011 18:41
Страхотна разходка! А носталгията винаги ни връща към България, където и да отидем.
Поздрави! Заслужава си обаче да се види Виена!
цитирай
24. gwendoline - ckarlet - Заслужава си, дума да няма! :)))
27.09.2011 18:44
ckarlet написа:
Страхотна разходка! А носталгията винаги ни връща към България, където и да отидем.
Поздрави! Заслужава си обаче да се види Виена!


Пак ще отида, надявам се скоро, да доразгледам, много неща останаха невидяни, времето ни беше малко, ама нямаше как...
Поздрави и от мен!!
цитирай
25. makont - Нещо все ни тегли към вкъщи, нали.
27.09.2011 19:15
Красива е Виена, а снимките с манджичките разтопиха телешкото ми сърце. По повод на написаното от теб, ще ти разкажа единвиц, много се връзва с темата: "Един момък се чудел кака да се отърве от тъщата. Приятел му дал съвет: "Вземи я изпрати на почивка, някъде където има военни действия, ще я пречукат и край". Спретнал се мъжът, взел билети за тъщата за екскурзия в Либия. Тя доволна, все пак екскурзия в чужбина. Отишла и се върнала жива и здрава. Той бил адски разочарован. Купил и билет за Щатите, за 11.09.2011г., но и тук нищо не се случило. Пак се върнала жива и здрава. Отчаял се момъкът. Един ден тъщата влетяла щастлива: "Искам във Виена да отида с една приятелка, зетко, бъди така добър да ме изпратиш пак". Изохкал той, но няма как, платил екскурзията. След два дни звънят по телефона от Виена, непознат глас изказва съболезнования, обяснявайке, че една от огромните саксии па стълбовете за осветление се е откъснала и е погубила тъщата. Мъжът се обърнал с грейнали очи към жена си и рекъл: "Е, Виена си е Виена!". Усмивки от мен!
цитирай
26. gwendoline - makont - Ехеее, много черен хумор, бре! :)))
27.09.2011 19:54
Виена си е Виена, няма спор, ама вкъщи си е най-добре! Поздрави и от мен!
цитирай
27. veninski - Поздрави и от мен!
27.09.2011 20:27
Поздрави и от мен!
цитирай
28. gwendoline - veninski - Поздрави и от мен!
27.09.2011 20:46
veninski написа:
Поздрави и от мен!


Радвам се, че ме посещаваш, поздрави! :)
цитирай
29. bapha - у дома винаги си е най-...
28.09.2011 07:05

... където и да е домът...

добре дошла отново "у дома" :)
цитирай
30. gwendoline - bapha - добре дошла отново "у дома" :)
28.09.2011 07:36
:)))
цитирай
31. martiniki - хубаво си се разходила и на топличко прибрала;)
28.09.2011 09:22
от години съм и вдигнала мерника на Виена и все не мога да я хвана на мушка ;)
цитирай
32. gwendoline - martiniki
28.09.2011 10:49
martiniki написа:
от години съм и вдигнала мерника на Виена и все не мога да я хвана на мушка ;)


И аз така бях, отдавна се канех, но сега дойде момента. Пожелавам ти скорошна виенска визита!!
цитирай
33. martiniki - може и да отидем, кой знае:)
29.09.2011 10:19
много хубаво си я разказала и показала, чичото на съпруга ми живее от 72-а година във Виена, а ние все не можем да се наканим, сега вече и децата настояват, защото имат братовчед, който не са виждали
цитирай
34. gwendoline - martiniki
29.09.2011 11:42
martiniki написа:
много хубаво си я разказала и показала, чичото на съпруга ми живее от 72-а година във Виена, а ние все не можем да се наканим, сега вече и децата настояват, защото имат братовчед, който не са виждали


Е, много сте несериозни, стягайте куфарите и хайде, към Виена! ;р
цитирай
35. zlokuche - Интересно...
29.09.2011 12:15
Ако не ти харесва "подредената" Виена - следващия път се разходи из 3ти район и особено Rochusmarkt. Ще се почувстваш не като в Европа, а като в Ориента :)
цитирай
36. gwendoline - zlokuche
29.09.2011 13:19
zlokuche написа:
Ако не ти харесва "подредената" Виена - следващия път се разходи из 3ти район и особено Rochusmarkt. Ще се почувстваш не като в Европа, а като в Ориента :)


За харесване, харесва ми, много даже...
Но за живеене, трудно ще ми бъде, другояче съм свикнала тук :)) Няма да ми липсва ориенталщината, но със сигурност ще ми е тегаво и стегнато повече, отколкото ми се иска...
цитирай
37. pevetsa - Бил съм в Австрия, минах и през Ви...
03.10.2011 15:46
Бил съм в Австрия, минах и през Виена, и наистина "студено" е в отношенията.
Добре си дошла у дома, посрещам си те приятелко с топла прегръдка :))))))
цитирай
38. gwendoline - pevetsa
03.10.2011 20:47
Благодаря за включването! :)
цитирай
39. bizcocho - Не зная защо, и на мен не ми бе уютно в ...
05.10.2011 14:06
Не зная защо, и на мен не ми бе уютно в този град... Иначе красив, чист, подреден..
Нямам май толкова много снимки в друг град, колкото там, но... Нямам и спомен, като този с дядото в сладкарницата, но... някакво вътрешно усещане... никога не съм си пожелавала да живея там. А за това, че е много красива Виена, спор няма!
Благодаря за разходката!
цитирай
40. gwendoline - bizcocho
05.10.2011 14:18
bizcocho написа:
Не зная защо, и на мен не ми бе уютно в този град... Иначе красив, чист, подреден..
Нямам май толкова много снимки в друг град, колкото там, но... Нямам и спомен, като този с дядото в сладкарницата, но... някакво вътрешно усещане... никога не съм си пожелавала да живея там. А за това, че е много красива Виена, спор няма!
Благодаря за разходката!


Може би впечатленията се влияят от характера, аз не съм много дисциплинирана личност! ;))

Със сигурност ще отида пак за да си довърша разходката и наблюденията, ясно ми е, че с едно посещение не мога да се „отчета” в такъв интересен и красив град.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 936445
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930