Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2011 12:47 - Детски мисли
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1788 Коментари: 12 Гласове:
30

Последна промяна: 06.01.2011 16:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
- Мамо, пусни ми пак онази песен за патенцето!
- Мамо, то има ли си майка? - въпросът е зададен с нажален гласец, детето е готово да зарони сълзи.
- Има, разбира се, всички мънинки същества си имат майки - много внимавам какво отговарям, защото сълзите почти са покапали по малкото личице. Напоследък е много чувствителна, готова е да плаче от най-малкото нещо. Малко ме притеснява това, не ще да е без причина тази работа.
- Ти  защо питаш за майка му?
- Ами струва ми се, че е тъжно, понеже майка му я няма. Но тя сигурно е на работа и скоро ще се върне.
Ясно. Чула ни е как си говорихме с баща й, нали скоро ще трябва да се върна на работа. Въпреки, че вече не е толкова малка, отдавна ходи на градина, знае прекрасно, че седя вкъщи за да гледам братчето й, но все пак не иска да ходя пак на работа.  Иска си мама у дома.
Реших да тествам нещо.
- Ти знаеш ли, че има деца, които си нямат майки, нито бащи? Живеят заедно в едни домове и разни лелки ги гледат, докато пораснат ...
Мина се доста време. Мълчи, не се кани да реве. Мисли.
- Имат ли достатъчно "гледачки"?
- Не, нямат.
- Имат ли си легълца, дрешки, играчки..?
- Имат си, но не са толкова хубави, като твоите.
- Те тъжни ли са?
- Тъжни са. И на мене ми става много тъжно като ги видя. Следващия път като ходим на гости на баба, ще ти покажа къде живеят тези деца.
Предпазливо питам:
- Искаш ли да вземем някое детенце при нас, да ти бъде братче или сестриче?
- Ще ги вземем всичките! Едното ще спи при мен, другото при бебето,ще сложим и на спалнята, ще направим легло и на дивана в хола, на пода може ли...
Тя се превъзбуди, не спира да говори, сети се, че може да им даде от нейните дрешки, от нейните играчки. Тя е на четири години. Зарадва ме, че може да бъде състрадателна, без преструвка, без условия. Малкото ми момиченце.




Гласувай:
30



1. nicodima - Ето, това е, когато социумът не си е наложил ограниченията и условностите...
06.01.2011 13:01
Христос е казал, че трябва да се учим от децата си...
Какво повече да коментирам!
Целувки за умницата : )...
цитирай
2. gwendoline - nicodima - Здравей!
06.01.2011 13:08
Разговорът е от преди два дни, още ми държи влага, коментирахме го у дома. Днес малко спонтанно реших да го постна. Благодаря за думите ти. Ти също ме подтикна да предам този простичък разговор ... :))
цитирай
3. magicktarot - Да ви е жива и здрава малката сладурана!:)))
06.01.2011 13:17
Много трогателен постинг! Сетих се нещо за себе си - като малка винаги разплаквах баба ми като й разправях как ще взема много негърчета и азиатчета от "развиващите се страни"/тогава така ги наричахме/ и ще се грижа за тях, така че да не гладуват и да са щастливи. Все още не съм го изпълнила това...
Нищо друго не ми остава, освен да пожелая на дъщеричката ти един ден да е в състояние да изпълни всичките си мечти! Поздрави!
цитирай
4. gwendoline - magicktarot
06.01.2011 13:19
Благодаря, дано, дано! :)

Май повечето от нас сме позабравили (или изоставили) детските си желания и мечти. Добре би било поне да сещаме за тях, нищо че вероятно не можем да ги изпълним. Поздрави за теб!
цитирай
5. ketcakuatl - САНКТА СЕМПЛИЧИТА - СВЕЩЕННА ПРОСТОТА
06.01.2011 14:44
Нали така беше. Лошото и лошотията следват за жалост. Дори и най-големия убиец и престъпник, е бил едно малко и сладко, непорочно и добро същество като малък. Но после месомелачката на живота не прощава. Някои излизат на големи късове, други на малки, и единици са тези, които излизат полу-цели. Всеки се ражда като човек - но не всеки става такъв. Имаш голямата отговорност да ги възпиташ добре (каквото и да значи това, понятията са разстегливи). Да споделя, че лично аз действах по метода на древна Спарта. И съм много доволен от резултата. Излязоха големи мъже, в буквалния и преносен смисъл. Работливи, умни, помагащи, състрадателни, можещи да оцеляват. Пожелавам ти го и на тебе. Един ден, да си доволна от себе си и своите деца (ама при теб още е кинопрегледа, ти си млада и може би не знаеш, имаше такова нещо навремето, преди да започне истинския филм по кината) Сентенцията е отколешна - малки деца, малки проблеми, големи деца, големи проблеми! Успех скъпа (и още деца!!!)
цитирай
6. gwendoline - ketcakuatl
06.01.2011 14:55
Понеже си абсолютно прав за месомелачката на живота, отсега съм настръхнала и хем искам да ги овардя от лошотията, хем трябва да намеря начин да им я покажа. Обикновено съм решителна и не умувам прекалено дълго над нещата, за мен те са черни или бели. Чак когато се сдобих с деца, омекнах... разбрах, че има и много "нещо" между черното и бялото.
Благодаря за коментара, надявам се и аз един ден да кажа като теб "...И съм много доволен от резултата. Излязоха големи мъже, в буквалния и преносен смисъл. Работливи, умни, помагащи, състрадателни, можещи да оцеляват "
Поздрави!!
цитирай
7. sparotok - Колко много може да се научи от едно ...
07.01.2011 00:31
Колко много може да се научи от едно дете!

Поздрави!
цитирай
8. razkazvachka - децата:)))
07.01.2011 09:47
нагушкай я - нека има много, защото ще раздава обич!
цитирай
9. gwendoline - sparotok
07.01.2011 09:51
Да :) Трябва да им обръщаме много внимание, че толкова бързо порастват....
Поздрави от мен!
цитирай
10. gwendoline - razkazvachka
07.01.2011 09:55
Привет! Тя е нашата глезанка, най-гушливото детенце :))
Поздрави и за теб, хубав ден!!
цитирай
11. kikowsky - А аз бях умопомрачителен егоист.
11.01.2011 10:30
Сега ме хваща срам.
цитирай
12. gwendoline - kikowsky
11.01.2011 10:48
Децата са си деца, там няма преструвка. И това, че си бил егоист, е най-нормалното нещо на света. Нали ги гледам моите вкъщи - никой не иска да си дава играчките, реват за мама един от друг по-силно, не искат да я делят. Лустрото идва после, за жалост е неизбежно. Този разговор беше изненада и за мен самата, изобщо не очаквах подобно развитие. Нали си представяш, че ако наистина доведа вкъщи чуждо дете, ревността ще избуи мигновено и страшно! А тя си е чист егоизъм.
Поздрави! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 936865
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930