Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2011 11:42 - Грабвайте метлите!
Автор: gwendoline Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 7868 Коментари: 37 Гласове:
48

Последна промяна: 06.04.2011 19:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


         image
Днес ще се заяждам с лозунга, разлепен пред входа на всеки блок в квартала, призоваващ ни за голямото пролетно чистене на столицата. От няколко дни го гледам, препрочитам, сумтя под нос и днес вече ме засърбя да попитам - Вие ще излезете ли да почиствате на 9-ти април?
Аз - не. Не искам. Особено пък така демонстративно и дирижирано. Ще ми бъде интересно да видя кой ще се отзове на поканата на столичния кмет, но мисля, че още от сега знам отговора. Ще излязат да чистят тези, които не цапат. И точно затова протестирам и не искам да съм будалата, който не цапа, обаче ходи да чисти. Кампанията на столична община е тотално сбъркана. Защото София ще бъде почистена от будните й граждани и още на другия ден ще бъде осрана от другите 80% граждани, чиито начин на живот не включва пазенето на чистота на обществени места. Къде е смисъла? Колко пъти сме се хващали шепа съседи от блока  да почистваме  околоблоковото пространство, ей-така,  пролетно, самоинициативно, отчаяно, обаче упорито! Ровим с ръце в натрупаните боклуци, изнасяме безумни количества мръсотия, почистваме храсти, дървета, градинки, пълним чувал след чувал с боклука на съкварталците.... и само след седмица няма помен от труда ни. Еее, така няма да стане. Не искам повече да чистя боклуците на другите. Искам да спрат да замърсяват!!!


 



Гласувай:
48



1. therainss - Много искаш, пък!!!
06.04.2011 11:45
Т'ва е положението, докато не се въведат и прилоат масово ефективни санкции, ще е така.
цитирай
2. gwendoline - Много искам, вярно е!
06.04.2011 11:46
Искам глоби, ама солени, искам бой по канчето, докато замърсителите се научат да си хвърлят боклука в кофите за смет, а не навсякъде другаде.
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Аз също няма да излезна да чистя, но ...
06.04.2011 11:53
Аз също няма да излезна да чистя, но защото вече съм го направила съвместно със всички кооператори миналата неделя. Само една съседка успя да се покрие, но в момента в който я открия ще й връча кофата с парцала да измие стълбището, няма да й се размине :)))
цитирай
4. gwendoline - 3. kasnaprolet9999
06.04.2011 11:57
Вашето е друго, има съвест, има разбиране, култура ... Дано повече българи да са такива. Едно време баща ми искаше да съберат пари и да боядисат входа отвътре, беше ужасно мръсен вече. Смяха му се. Той си купи боя и сам боядиса до втория етаж, до нашата врата. Докато бъхтеше, всеки от минаващите съседи казваше "Я изкарай още малко, до моя етаж!" Чудни хора...
цитирай
5. gwendoline - Стойчо
06.04.2011 11:58
анонимен написа:
като прочетох заглавието, помислих, че ще летиш нанякъде.
Стойчо


Не си далече от истината, яхнала съм метлата! :))))))))
цитирай
6. nicodima - Кучкарите да си изчистят околоблоковото пространство!
06.04.2011 12:19
Защото основно около блока оттам идват проблемите! С 5 чифта ръкавици да съм, не съм длъжна да почиствам кучешки изпражнения, останали след аристократичните на вид дами и господа, високомерно общуващи помежду си и нарочно не поглеждащи към оставеното от любимците им! Особено ако го правят в пясъчника на децата рано сутрин!
И мамичките, чиито дечица си изяждат чипсовете и вафлите и хвърлят лъскавите, но иначе много трайни опаковки в тревата, а те се правят, че не ги виждат!
И няколкото идиота, които хвърлят фасовете направо от балкона в тревата!
Парадокс - най-чистата жена около блока е една циганка, почти клошарка. Тя чисти и събира. Вярно - и по кофите рови, но никога не съм я видяла да хвърли нещо или да замърси!
Та - и аз като тебе! : )...
цитирай
7. gwendoline - 7. nicodima - Направо си взела думите от устата ми!!!
06.04.2011 12:26
Реших да не влизам в детайли, щото по принцип вече съм си казвала мнението по тази тема из други блогове, за лайната на домашните любимци, за културата на техните стопани и абсолютно всичко, което си посочила - Споделям Изцяло!
Паркът до нас е миниран от кучешки изпражнения, не разбирам защо това не прави впечатление на собствениците?? Трябва да има санкции, контрол, ама само си опявам...
цитирай
8. him - :)
06.04.2011 12:39
Аз пък ще изляза да почистя. Преди няколко седмици си пиех кафето на терасата - и гледам някакви хора събират боклука от зелените площи в квартала. Бам кафето на две глътки, ръкавиците, чувалче, добър ден. И се включих, като си мислех, че това е спонтанно почистване. А това били безработни, които по линия на общината получавали стотинки на час. Аз пък се зарадвах, че им помогнах, а квартала стана екстра.
Чистим и по реката. И на 9-ти предполагам, че ще сме пак там. Сума боклуци, понякога там запиват клошари, дрехи, бутилки, страшно е. И тези хора няма да се превъзпитат :) И какво от това, казвам аз? Примирявайки се с боклуците около вас, вие казвате едва ли не "все ми е едно, не ми е в къщата". А нима ви радва гледката навън? Мен не. И затова чистя понякога места, които изобщо не са ми в квартала. Но ги обичам. Не чистете в квартала. Отидете на места, които обичате. И ги почистете. Не се бойте, че други ще ги замърсят пак. Вие ги почистете отново. Защото по този начин, всичко любимо живее, когато за него се полагат грижи. Клошарите надали ще прогледнат. Но аз обичам реката и съм имал доста приятни моменти на парещата каменна стена. И затова ще я почистваме пак и пак :) Изборът дали ще излезете на 9-ти или когато и да било си е ваш. Аз лично съм направил своя :) Приятен ден.
цитирай
9. gwendoline - 9. him
06.04.2011 12:47
Караш ме да се чувствам кофти, но този път съм решила - Не. И само да уточня - не цапат клошарите, а добре облечените граждани.
цитирай
10. him - :)
06.04.2011 13:54
Добре облечени граждани, клошари - мръсотията е една :) Като им е толкова акъла - нека цапат. Аз пък "искам да ми е чисто" както казваше едно усмихнато детенце в една реклама. А ти като не искаш да излезеш за себе си, излез заради децата си - нали не искаш те да виждат това, което виждаш и ти? :) И никой не е казал, че трябва да е на 9-ти. Излез на 10-ти, 11-ти, когато искаш и имаш възможност. Непримиримост към грозното му е майката според мен. Иначе малко или много те печелят. А на мен това не ми харесва :)
цитирай
11. benra - И
06.04.2011 13:54
аз, и аз и аз-яхнала метлата!!!
цитирай
12. gwendoline - 10. him - Непримиримост към грозното
06.04.2011 14:13
him написа:
Добре облечени граждани, клошари - мръсотията е една :) Като им е толкова акъла - нека цапат. Аз пък "искам да ми е чисто" както казваше едно усмихнато детенце в една реклама. А ти като не искаш да излезеш за себе си, излез заради децата си - нали не искаш те да виждат това, което виждаш и ти? :) И никой не е казал, че трябва да е на 9-ти. Излез на 10-ти, 11-ти, когато искаш и имаш възможност. Непримиримост към грозното му е майката според мен. Иначе малко или много те печелят. А на мен това не ми харесва :)


Аз моята непримиримост си я имам. Заради нея карам дъщеря ми да се връща и да вдига боклучето, което е паднало извън кофата защото не е уцелила отвора. Ще ги науча и двамата да пазят чистота. Това поне мога. Другите за съжаление не мога да превъзпитавам...
цитирай
13. sherif - Закони трябват в тази държава!
06.04.2011 15:23
И най-вече спазването им.
цитирай
14. gwendoline - 13. sherif - Шерифе, закони си има,
06.04.2011 15:35
sherif написа:
И най-вече спазването им.


ама няма кой да ги спазва! Контрол и бой трябват!
цитирай
15. mafani - Този път ще ги гледам от балкона, ако изобщо има някой.
06.04.2011 16:19
Аз все участвам в каузи, чистя, правя групи във ФБ да приведем в приличен вид квартала си...Сега ще си трайкам. Достатъчно време и труд съм хвърлила за да видя как час по-късно се сере на метеното.
цитирай
16. gwendoline - 15. mafani :)))))))
06.04.2011 16:31
Ти си по-цапната в устата от мен! :))) Но да, точно това имах предвид и аз.
цитирай
17. makont - Колко си права.
06.04.2011 17:56
Та ние всеки ден чистим, просто, като не хвърляме боклуци навън, като си затваряме капака на кофата за боклук, след изхвърляне, за да не го разнасят кучетата и вятъра, ние не си хвърляме плика с боклука от терасата. И сега да излезем да чистим, не. В нашия северен пар всичко е във фасове, семки, зрънчо. Младите майки оставят такава апокалиптична картина след себе си, че ме е срам. Кое да изчистим, да им съберем семките и те пак ще плюят, не. За съжаление не можем да чистим съзнания и да възпитаваме. Поздрав, че се ядосах!
цитирай
18. ketcakuatl - МНОГО СИ ПРАВА ЗА ТОВА
06.04.2011 17:59
Че е чисто, не където се чисти постоянно, а където не се цапа. А иначе и на мен ми прилича мероприятието на ленински съботник от едно време. Ще ти споделя нещо. Навремето и аз живеех в соц.панелка. Шум, мръсотия до шия, простотия. Така ли, викам си аз, няма да я бъде тая. И взех нещата в свои ръце. Продадох си тристайния, купих си къща в един краен квартал, бивше село и станах рахат. Тишина и чистота. Защото там няма анонимност. Ако си хвърлиш боклука пред къщи, всички знаят че е твой. Няма комшии отгоре отдолу и т.н. - ти си. И да видиш тогава как никой не цапа. После обаче не ми хареса държавата. Кво толкоз - смених и нея. Човек трябва сам да се оправя, да не разчита на другите. Обаче, в последно време ми цапат много и планетата. Та взех да се замислям аз...
цитирай
19. gwendoline - 17. makont
06.04.2011 18:03
makont написа:
Та ние всеки ден чистим, просто, като не хвърляме боклуци навън, като си затваряме капака на кофата за боклук, след изхвърляне, за да не го разнасят кучетата и вятъра, ние не си хвърляме плика с боклука от терасата. И сега да излезем да чистим, не. В нашия северен пар всичко е във фасове, семки, зрънчо. Младите майки оставят такава апокалиптична картина след себе си, че ме е срам. Кое да изчистим, да им съберем семките и те пак ще плюят, не. За съжаление не можем да чистим съзнания и да възпитаваме. Поздрав, че се ядосах!


Е, не се ядосвай де! Това е обичайната картинка около нас, мръсотия и безгрижие. Затова казвам, кампанията е грешна, трябва не да чистим след мърсителите, а да ги наказваме и превъзпитаваме.
цитирай
20. gwendoline - 18. ketcakuatl
06.04.2011 18:07
ketcakuatl написа:
Че е чисто, не където се чисти постоянно, а където не се цапа. А иначе и на мен ми прилича мероприятието на ленински съботник от едно време. Ще ти споделя нещо. Навремето и аз живеех в соц.панелка. Шум, мръсотия до шия, простотия. Така ли, викам си аз, няма да я бъде тая. И взех нещата в свои ръце. Продадох си тристайния, купих си къща в един краен квартал, бивше село и станах рахат. Тишина и чистота. Защото там няма анонимност. Ако си хвърлиш боклука пред къщи, всички знаят че е твой. Няма комшии отгоре отдолу и т.н. - ти си. И да видиш тогава как никой не цапа. После обаче не ми хареса държавата. Кво толкоз - смених и нея. Човек трябва сам да се оправя, да не разчита на другите. Обаче, в последно време ми цапат много и планетата. Та взех да се замислям аз...


Аз засега смених само квартала, но си струваше. Обаче като цяло проблема си стои. А ти, освен да станеш марсианец, не знам, хахахаа! :))
Много благодаря за коментара ти, поздрави!!
цитирай
21. elinora - gwendoline, ама много си права! :)
06.04.2011 18:33
обаче в този живот все е така - чистите чистят, добрите правят добро, бедните помагат... Няма справедливост! Или пък точно на това се крепи вселенският мир - на добрите, на съзнателните? :))
цитирай
22. magicktarot - Привет, Гвендолин! :) И на мен като на Димитър (ketcakuatl) това ми
06.04.2011 18:37
напомни на "ленински съботник". Чух за мероприятието, но съм извън София в момента и в събота няма да ме има. И отново съм съгласна с него, че за да няма анонимност е добре да живееш в къща, макар че има идиоти, които изхвърлят тайно боклуците си в празни парцели (ако има такива наоколо), та и къщите не винаги са гаранция за чистота! А и като вземем броя на хората в Сф - на каква ли площ трябва да е града, за да живеят всички семейства в къщи?

В момента съм в такова състояние, което не позволява да чистя, а не знам дали ако не бях, бих се включила. От една страна - ние правим околната си среда... От друга - щом е инициатива на общината - няма ли пари в тая община? Как аз да съм сигурна, че някой няма да вземе парите за чистене, а ние - овцете и пчелите - да чистим!? Сложен казус...
цитирай
23. gwendoline - 21. elinora
06.04.2011 18:39
elinora написа:
обаче в този живот все е така - чистите чистят, добрите правят добро, бедните помагат... Няма справедливост! Или пък точно на това се крепи вселенският мир - на добрите, на съзнателните? :))


Не знам на какво се крепи вселенския мир, но този път ще мине без мен! :))))))
цитирай
24. gwendoline - 22. magicktarot - Привет, привет!!!
06.04.2011 18:45
magicktarot написа:
напомни на "ленински съботник". Чух за мероприятието, но съм извън София в момента и в събота няма да ме има. И отново съм съгласна с него, че за да няма анонимност е добре да живееш в къща, макар че има идиоти, които изхвърлят тайно боклуците си в празни парцели (ако има такива наоколо), та и къщите не винаги са гаранция за чистота! А и като вземем броя на хората в Сф - на каква ли площ трябва да е града, за да живеят всички семейства в къщи?

В момента съм в такова състояние, което не позволява да чистя, а не знам дали ако не бях, бих се включила. От една страна - ние правим околната си среда... От друга - щом е инициатива на общината - няма ли пари в тая община? Как аз да съм сигурна, че някой няма да вземе парите за чистене, а ние - овцете и пчелите - да чистим!? Сложен казус...


Аз също си зададох въпроса, общината какво ми пише лозунги, а не вземе нещата в свои ръце, първо да организира чистене като хората, второ- да въведе ред и контрол при замърсяване на околната среда. Да глобяват тия дето оставят след себе си боклуци, вкл. частни лица, пък да видим догодина ще има ли изобщо необходимост от пролетно почистване на града?!
цитирай
25. magicktarot - 24. gwendoline - точно така! Общината може да въведе
06.04.2011 18:55
по-адекватен контрол над чистотата! със санкции и всичко! по-добре да се отворят работни места за "пазачи по чистотата", отколкото да правим такива мижави, чисто предизборни "ленински съботници"... Просто ми се струва предизборно това...
цитирай
26. gwendoline - 25. magicktarot
06.04.2011 19:00
magicktarot написа:
по-адекватен контрол над чистотата! със санкции и всичко! по-добре да се отворят работни места за "пазачи по чистотата", отколкото да правим такива мижави, чисто предизборни "ленински съботници"... Просто ми се струва предизборно това...


Да бее, намирисва на такова, не ми беше хрумнало! Колко типично...уфф.
цитирай
27. wonder - Хора, откъде ги вадите тези снимки? Очевидно са много стари като кадри.
07.04.2011 11:38
Аз живея в центъра на София и наоколо е чисто, свежо, с окроени дървета и храсти.
Това явно е някаква инерция или е в друг град?

Относно съседските хвърляния на боклук - ние монтирахме камери пред фасадата, гледащи нагоре и изловените съседи се стреснаха от собствената си некултурност.
Анонимната простотия винаги е била войнстваща простащина.
Всеки трябва да изрине първо собствените си Авгиеви обори и после да обсъжда социото на останалия свят.
Така мисля. :)))
цитирай
28. gwendoline - 27. wonder - Анонимната простотия винаги е била войнстваща простащина!
07.04.2011 12:04
Привет! Аз също живея в централната част на София и ще се съглася, че тук е чисто и поддържано. Но преди това живеех в уж хубав квартал, който обаче поради прогресивното застрояване и замърсяване, както и нехаене от страна на живущите там, се превърна в отблъскващо гето. Снимката е само илюстрация на действителността. София-център не е представителна извадка за това как изглежда в действителност столицата.
Също трябва да отбележа, че в по-малките градове е значително по-чисто, вероятно защото живеят по-малко хора и защото се познават, няма анонимност както в големия град. Всичко опира обаче до съзнанието на отделния човек. Моят постинг е за това - нямаме съзнание!
Поздрав!
цитирай
29. bovari - Умно момиче си ти, Gwendoline.
07.04.2011 21:17
Да излизат само "столичани в повече":))))

цитирай
30. gwendoline - 29. bovari - Здравей, мадам! :))
07.04.2011 21:24
Тъжното е, че точно на "столичани в повече" хич не им пука. В коментара си him е много прав, че ние всички живеем в мръсотията и трябва все някой да чисти, но нещо ми омръзна да преливаме от пусто в празно, та така, опявам си...
цитирай
31. 4aiotgluhar4e - А аз ще изляза.
08.04.2011 01:28
Не защото съм будала или искам да ме видят. По други причини.
Боклуците ни стигнаха до шията. Не се търпи вече! И на мен не ми е приятно да мета пред блока, а другите да си хвърлят фасовете, и да събирам аките на кучето най-редовно, докато другите кучкари се хилят зад гърба ми. Но все пак ще изляза, защото не мога да понасям клоаката, през която трябва да минаваме, за да се приберем зад крепостните стени на дома си.
Изкушавах се този път да накажа простотията с презрение или най-малкото с безразличие. Но прецених, че е по-умно да организирам дечурлигата от входа и да поизчистим. Когато са вложили труд, ще им бъде неудобно да цапат. Така правят в Германия. И дори не се питат правилно ли е.
цитирай
32. gwendoline - 31. 4aiotgluhar4e
08.04.2011 09:27
Идеята да организираш децата е много добра. Като не можем да превъзпитаме старите, поне да опитаме с младите. Благодаря ти за коментара!
цитирай
33. martiniki - тези дни си мислех, относно
08.04.2011 10:51
акцията по почистването - никой от онези, които хвърлят където им падне няма да излезе, тези които така и така си събират боклуците и не мятат торби през терасите ще събират техните - изчистим и след седмица пак всичко ще бъде
осеяно с боклук

трябва да се помисли сериозно за глоби, но си трябва и промяна на мисленето последен пресен пример - виждам как един дядо - кооперация на главната улица излиза на терасата, оглежда се и пуска торбата си с боклук на тротоара и се прибира - възмутих се, споделих на момента, но и телефон да има, едва ли ще се обадя - нямам такова възпитание
цитирай
34. gwendoline - 33. martiniki - Здравей!
08.04.2011 11:20
martiniki написа:
акцията по почистването - никой от онези, които хвърлят където им падне няма да излезе, тези които така и така си събират боклуците и не мятат торби през терасите ще събират техните - изчистим и след седмица пак всичко ще бъде
осеяно с боклук

трябва да се помисли сериозно за глоби, но си трябва и промяна на мисленето последен пресен пример - виждам как един дядо - кооперация на главната улица излиза на терасата, оглежда се и пуска торбата си с боклук на тротоара и се прибира - възмутих се, споделих на момента, но и телефон да има, едва ли ще се обадя - нямам такова възпитание


И аз ратувам за същото, да се влияе върху мисленето, върху отговорността, да има контрол и солени глоби за замърсителите. Иначе нищо няма да се промени и това е най-жалкото. Не може да сме толкова загубени! Благодаря, че писа!
цитирай
35. gwendoline - 34. анонимен - Много си прав!
08.04.2011 11:28
анонимен написа:
Здравей,
С твое разрешение леко ще изместя темата(но пак по темата:)). Наистина какъв е контролът върху общините за изразходване на средствата за чистота, за правилно използване на труда на заетите по програми за временна заетост - за което получават пари. Неколкократно се спомена за контрол и санкции - няма ги никакви, въпреки че куп инспектори лапат мухи и трупат стаж за пенсия из общините. Разбира се никак не подценявам реакциите ни като Граждани, а не само като население. Още ми е пред очите едно немско бабе, което яко сгриза младеж заради хвърлен фас. Но за съжаление нещата опират пак до целенасоченото изпростяване и чалгаризация на нацията ни.
Лек ден!


След като написах постинга, а доста набързо го нахвърлих, ми хрумна, че трябваше да засегна точно тази тема - къде е общината (държавата) в цялата тази работа?! В парка до нас всеки ден наблюдавам една тумба циганки как премитат алеите насам-натам, па седнат да си почиват и се оглеждат като зайци да не ги подгони някой задето мързелуват. Често минава и една машина за чистене и събиране на листата, която често просто патрулира с вдигнати метли и прави някакви почетни обиколки, напълно безмислени?? Чудила съм се каква е идеята на цялата работа... Виждала съм също една инспекторка да се кара много жестоко с въпросните работници, но файда няма. Та всичко ни е такова. Няма контрол, няма глоби, няма дисциплина, няма нищо. Съответно нищо няма да се промени, докато не почнем да изриваме боклука най-напред от главите си.
Благодаря за коментара, точно по темата е! Поздрав!
цитирай
36. razkazvachka - Даде ми идея - поглеждам през прозореца - насрещното междублоково пространство е
16.04.2011 12:12
обрасло с лъскавозелена трева и сред нея цъфтят глухарчета. Айде бе, не може да няма боклуци! - Ставам и броя - отсреща чак до оградата с училището има 5 найлонови торбички на разстояние стотина метра - Не може да бъде!
А в сряда вечерта нашият тротоар биде почистен от съответните отговорници от съответните домове:)))) само покрай оградата на детската градина продължава да е мръсно и прашно - но почти няма боклучета. Брееейййй! Кво стаа бе!
цитирай
37. gwendoline - 37. razkazvachka
18.04.2011 21:41
Не исках да се заяждам повече и затова спесих картините с препълнените кофи с боклуци, камарища окастрени клони и всякакъв първоначално опакован боклук, а вече тотално разпилян, понеже няма кой да извози сметта вече дни наред...? Къде е общината с нейния блеещ призив да изчистим и прочие?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 936784
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930