Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2012 17:37 - Домашно гурме
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6710 Коментари: 16 Гласове:
26

Последна промяна: 04.02.2012 20:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Пак ме нападна кулинарната муза. От известно време се старая да разнообразявам домашната кухня и се опитвам да пресъздавам разни вкусотийки, дето сме опитвали по ресторанти или съм гледала по телевизията.

Днес отново съм на вълна сьомга, очевидно много се харесва на всички у дома, а аз се специализирах в една много лесна, напълно импровизирана "рецепта". Нали вече съм казвала, че обичам лесните и бързите неща?

Осигуряването на няколко котлета сьомга е най-трудното в цялата работа. Прясна сьомга се продава на много малко места, обаче замразени котлети се намират в почти всички супермаркети. Днес опрях до замразена сьомга, нямах време да ходя до щанда с прясната риба в Халите.

За около пет минути забърках смес от 1 супена лъжица горчица, сока от половин лимон и зехтин на око (май беше към 2-3 супени лъжици), след което намазах от двете страни котлетите и ги наредих в тавичка. Отдолу сложих хартия за печене, защото не обичам да мия загорели тави. Това, което според мен е гвоздея в тази абсолютно обикновена рецепта, е настърганите резенки морков (действах с картофобелачката). По време на печенето се стопяват и леко загарят, като освен интересен вид, придават и много приятен привкус на котлета.

  image    
Към днешната сьомга сложих салата от рукола. Видях я в магазина, поучудих се, пък реших да я взема, въпреки че нямах идея как ще я приготвям. Вкъщи интернета ми подсказа - рукола, пармезан, чери домат и босилек. Да, ама не. Нито имах пармезан, нито чери домат- единствено босилека беше налице.

Затова рецептата придоби други съставки - натрошено сиренце, полято със сос от зехтин, малко ситно рендосан лук, горчица и естествено, босилек. Всъщност сосчето разделих на две - едната част за да объркам сиренцето, другата част - за овкусяване на руколата. А, намираха ми се две-три маслини, така че ги метнах и тях вътре. Признавам, че едно доматче щеше да дойде добре на тази салата, но и така се получи вкусно.

  image     Гарнитурата беше задушени аспержи. Купих ги замразени, но може би обърках нещо в приготвянето - станаха жилави и абсолютно безвкусни. Наложи се да ги залея с някакъв сос, в случая - кисело мляко, зехтин, щипка сол и отново любимата горчица. В тази комбинация се напънахме и изядохме два-три аспержа (бльок!).

С две чаши искрящо червено вино днешния късен съботен обяд беше истинско гурме преживяване. Изкуших се да го споделя, защото стана лесно, бързо и много вкусно. Наздраве!






Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pevetsa - Ммммммм, превъзходно изглежда ...
04.02.2012 17:42
Ммммммм, превъзходно изглежда :))))))
цитирай
2. hristo27 - С домашно червено върви ли? :)))
04.02.2012 19:58
С домашно червено върви ли? :)))
цитирай
3. gwendoline - hristo27
04.02.2012 20:02
hristo27 написа:
С домашно червено върви ли? :)))


Ами ние такова пийваме! :))
цитирай
4. gwendoline - pevetsa -
04.02.2012 20:13
pevetsa написа:
Ммммммм, превъзходно изглежда :))))))


И вкусно си беше! :))
цитирай
5. magicktarot - Невероятна си, Гуени, поздравления! :)))
05.02.2012 12:24
Одма си копирам всичко! Понякога и аз импровизирам и се получават интересни неща, но твоите импровизации са си направо професионални! Да ви е сладко и наздраве! :)
цитирай
6. gwendoline - magicktarot - Невероятна си, Гуени, поздравления! :)))
05.02.2012 12:51
magicktarot написа:
Одма си копирам всичко! Понякога и аз импровизирам и се получават интересни неща, но твоите импровизации са си направо професионални! Да ви е сладко и наздраве! :)


Благодаря ти, Меджик, но нищо професионално няма тук и точно затова споделям. Прави ми впечатление, че почти същите неща на ресторант имат безумни цени, а всъщност нито са толкова скъпи като продукти, нито сложни като изпълнение. Да не говорим, че като количество никога не ти стига, а вкъщи има достатъчно за всички, хаха! :))
цитирай
7. magicktarot - Точно това исках да кажа -
05.02.2012 14:20
gwendoline написа:

Благодаря ти, Меджик, но нищо професионално няма тук и точно затова споделям. Прави ми впечатление, че почти същите неща на ресторант имат безумни цени, а всъщност нито са толкова скъпи като продукти, нито сложни като изпълнение. Да не говорим, че като количество никога не ти стига, а вкъщи има достатъчно за всички, хаха! :))

без да са професионални, изглеждат повече от такива! И си напълно права за ресторантите, количествата и лудостта на цените! Но светът общо си е луд, така че няма нищо чудно! :) И аз отскоро започнах да ценя повече домашното гурме - вкъщи си е вкъщи, така излиза.
цитирай
8. kite333 - Прекрасно е :))
06.02.2012 08:59
И не си сбъркала със замразената,аз като купих прясна се оказа,че трябва да и стържа люспите.Стържа,псувам,стържа,люспи хвърчат навсякъде,аз пак псувам...ама за 5 човека така си е.

Изглежда страхотно,а аспержите ако не беше казала,че не са станали, хич нямаше и да разбера :))
Абе що не направим един кулинарен блог кооперативно(ако има и други желаещи да заповядат) - ще пускаме снимки с рецепти и коментари и ще приготвим един бидон(за лигите които ще текат след това хехехехе)
Поздрави и си личи,че готвенето не е само задължение за теб :)
цитирай
9. gwendoline - kite333
06.02.2012 09:18
kite333 написа:
И не си сбъркала със замразената,аз като купих прясна се оказа,че трябва да и стържа люспите.Стържа,псувам,стържа,люспи хвърчат навсякъде,аз пак псувам...ама за 5 човека така си е.

Изглежда страхотно,а аспержите ако не беше казала,че не са станали, хич нямаше и да разбера :))
Абе що не направим един кулинарен блог кооперативно(ако има и други желаещи да заповядат) - ще пускаме снимки с рецепти и коментари и ще приготвим един бидон(за лигите които ще текат след това хехехехе)
Поздрави и си личи,че готвенето не е само задължение за теб :)


Кайти, страхотно предложение, за кооперативния кулинарен блог! Много ми харесва, започвам да го обмислям.Ще бъде отворено за всички желаещи кулинари, начинаещи и напреднали :))
цитирай
10. kite333 - Имам скромен архив от снимки - предлагам и под интересна форма
06.02.2012 11:35
да ги представяме :)) Няма да си мерим ...ммм способностите,само да се забавляваме.Нещо като сайт за чревоугодници -аз например много обичам храната- да я ям,готвя,пипам,мириша и говоря за нея(боже прости ми това е грях )
Ма като те гледам и ти си инфектирана и заразена,не е само щото по ресторантите е скъпо :))))
цитирай
11. gwendoline - kite333
06.02.2012 11:45
Мисля, че вече имаме име - Сайт за чревоугодници! :)))))) Съгласна! Ще ти пиша повече после на ЛС
цитирай
12. kite333 - И аз съгласна :)
06.02.2012 12:32
Идват ми и идеи.
А ти както когато можеш действаме ;)
цитирай
13. neprosvet - Ееееее...ко стана ся бе момичета...и фотоапарат ли да си купувам!?
06.02.2012 17:47
Без фото няма да ме приемите в групата на "чревоугодниците"...или?!
Аз отдавна намеквам, подчертавам и тънко и дебело,но никой не ми се вързва да ми подари фото-(((Ще трябва сама да си купяяяяя.:)))
Поздрави, Гуени малко млади жени/аз тъй си мисля/отделят внимание и влагат старание в готвенето и особено в сервирането и поднасянето на храната.Ти явно си го правиш с желание и ти се получава.
Поздрави за домашното гурме!:)))

пп. И аз имам такива четириъгълни чинийки....пък да кажа...
цитирай
14. gwendoline - neprosvet - Мм, виж сега, без фотоапарат няма да стане работата! :)))
06.02.2012 17:50
Иначе си добре дошла в групата, като направя новия блог, ще ти пусна специална покана! :)
цитирай
15. magicktarot - Разкошна идея за "Чревоугодниците", Гуени и Кайти! :)
07.02.2012 01:51
Ще ви следя! Пък може понякога да гостувам с някой мой "шедьовър" в блога - стига да стане и да се престраша! :)))
цитирай
16. tutankhamon661 - gwendoline
10.02.2012 13:04
Няма как, ще трябва да тичам към хладилника.
Ти си виновна!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 937027
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930