Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2011 00:13 - Опасен метод
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9045 Коментари: 17 Гласове:
38

Последна промяна: 18.11.2011 12:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



image

Снощи се измъкнахме от домашната лудница за едно кино. Попадна ми една покана за двама за филма "Опасен метод", от Киномания в НДК. Въобще нямах представа какво ще гледаме когато взех поканата, но все пак намерих време да се поровичкам в нета и с голямо задоволство установих, че в този филм ще видя един много любим актьор (Виго Мортенсен, разбира се). Като се вземе предвид факта, че сравнително рядко ходя на кино, смятам че извадих голям късмет да ми се падне моя любимец точно тази вечер.

Може да се каже, че филма ми хареса. Методи за психоанализа, Фройд, Юнг, отворени въпроси за силата на подсъзнанието. Актьорската игра ми допадна, но съм пристрастна, както вече си признах. Освен Виго имаше цяло съзвездие от известни лица, Кийра Найтли определено направи много силна роля тук.

image

Въпреки амбициозното начало, нещо във филма не ми достигна, накрая дори ми се стори доста плитък, а краят му ме свари неподготвена. Моето възмущение обаче беше пресечено от лаконичното изказване на любимия мъж: - "Ти пък, това все пак е американски филм. Ако искаш нещо по-сериозно, гледай европейско кино". Абсолютно е прав.

Но друго остана да ми се върти из ума. Темата за подтиснатата сексуалност и неизбежните вреди. Защо обществото ни налага да се срамуваме от съвсем естествени желания, непрекъснато да се преструваме и въздържаме, защото "така е прието"?

Дори само заради това си струваше да гледаме филма. Човек си дава сметка колко преходен е живота и колко лесно се унищожава ядката на личността под булото на условностите и социалните порядки. Интересно обаче докъде ще се докараме, ако винаги неотклонно следваме нагона си... ще падне веселба.






Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Постингът ти е изключително инт...
18.11.2011 07:37
Постингът ти е изключително интелигентен и много точен.

http://kushel.blog.bg/drugi/2010/11/18/iung-psiholog-ili-kazanova.636966

http://kushel.blog.bg/drugi/2010/11/20/iung-lechebni-metodi-prodyljenie.637699

цитирай
2. gwendoline - kushel
18.11.2011 08:52
Мерси за линковете, прочетох с удоволствие! :)
цитирай
3. hristo27 - Желая ти спокойни почивни дни!
18.11.2011 09:01
Желая ти спокойни почивни дни!
цитирай
4. gwendoline - hristo27
18.11.2011 09:35
hristo27 написа:
Желая ти спокойни почивни дни!


Благодаря, Христо, на теб, също! :))
цитирай
5. tutankhamon661 - gwendoline
18.11.2011 13:21
Обществото е сбъркано и иска да ти наложи своята сбърканост.
Секс - сраааам! Ма, моля ти се, как можеш да харесаш красива, гола жена? Па то срамно, бе. Така би казал някой, на когото вече са му изтекли очите.
Скоро четох за пиано-бара на Васил Петров - не пускал разголени жени. В смисъл - къси панталони. Шах!!! Било етикеция. Баси шантавия свят! Нямам желание да живея в такъв или поне не бих се съобразявал с подобни налудничави норми.
Такива като Васил Петров се срамуват и страхуват, че ще им изтекат очите, затова забраняват. Точно като Светата църква - същият принцип.

цитирай
6. gwendoline - tutankhamon661 - ..."Секс - сраааам!" :)))
18.11.2011 13:35
tutankhamon661 написа:
Обществото е сбъркано и иска да ти наложи своята сбърканост.
Секс - сраааам! Ма, моля ти се, как можеш да харесаш красива, гола жена? Па то срамно, бе. Така би казал някой, на когото вече са му изтекли очите.
Скоро четох за пиано-бара на Васил Петров - не пускал разголени жени. В смисъл - къси панталони. Шах!!! Било етикеция. Баси шантавия свят! Нямам желание да живея в такъв или поне не бих се съобразявал с подобни налудничави норми.
Такива като Васил Петров се срамуват и страхуват, че ще им изтекат очите, затова забраняват. Точно като Светата църква - същият принцип.



Ти си се изразил доста по-цветисто, но ДА, това казвам и аз! :)))
А виж, за т.нар. "етикеция" - хм, частните клубове могат да слагат собствени изисквания към посетителите, а пък клиента сам си решава къде му харесва. Ти очевидно няма да ходиш скоро в пиано бара на В.Петров :)))))))))
Поздрави!
цитирай
7. imperator - Гледал съм различни типове и по народност филми.
18.11.2011 14:08
Във всяко кино има стойностни творби. Хубаво е да присъства задълбочения поглед, но и от американските екшъни не се отказвам. Идеални са за разтоварване от напрежението. Поне на мен така ми действат.
цитирай
8. gwendoline - imperator
18.11.2011 14:20
imperator написа:
Във всяко кино има стойностни творби. Хубаво е да присъства задълбочения поглед, но и от американските екшъни не се отказвам. Идеални са за разтоварване от напрежението. Поне на мен така ми действат.


Аз не съм филмов критик, само споделям конкретни впечатления :))) Всъщност хората възприемат по различен начин един и същ филм и могат да дадат коренно противоположни мнения, същото се отнася и за книгите.
цитирай
9. kormoran - Лично наблюдение.
18.11.2011 14:59
Имам усещането, че хубавите филми напоследък станаха рядкост. Извадила си голям късмет да попаднеш на добър. Щом ти е направил впечатление значи има причина да се гледа. Ще го направя при първа възможност.
цитирай
10. tutankhamon661 - 6. gwendoline
18.11.2011 15:11
gwendoline написа:
tutankhamon661 написа:
Обществото е сбъркано и иска да ти наложи своята сбърканост.
Секс - сраааам! Ма, моля ти се, как можеш да харесаш красива, гола жена? Па то срамно, бе. Така би казал някой, на когото вече са му изтекли очите.
Скоро четох за пиано-бара на Васил Петров - не пускал разголени жени. В смисъл - къси панталони. Шах!!! Било етикеция. Баси шантавия свят! Нямам желание да живея в такъв или поне не бих се съобразявал с подобни налудничави норми.
Такива като Васил Петров се срамуват и страхуват, че ще им изтекат очите, затова забраняват. Точно като Светата църква - същият принцип.



Ти си се изразил доста по-цветисто, но ДА, това казвам и аз! :)))
А виж, за т.нар. "етикеция" - хм, частните клубове могат да слагат собствени изисквания към посетителите, а пък клиента сам си решава къде му харесва. Ти очевидно няма да ходиш скоро в пиано бара на В.Петров :)))))))))
Поздрави!


О, никакъв Васил Петров!
Имам много против снобите, а той е точно такъв - в най-висша степен.
Чудя се това неговото живот ли е изобщо? Постоянно да спазва правила и етикеция, които други са му наложили. Естествено, той се самозалъгва, че спазва свои лични виждания. Точно това е цаката - да те убедят, че и ти харесваш тяхното като свое.
цитирай
11. gwendoline - kormoran - :)
18.11.2011 15:19
kormoran написа:
Имам усещането, че хубавите филми напоследък станаха рядкост. Извадила си голям късмет да попаднеш на добър. Щом ти е направил впечатление значи има причина да се гледа. Ще го направя при първа възможност.


О, аз вече написах, че мненията за един и същ филм или книга могат много да варират, но дано все пак този филм ти хареса !:))
цитирай
12. demonwind - Аз миналия
18.11.2011 16:45
петък си направих душевен гъдел с 11.11.11. - страшна психария, режисирана от явен последовател на Стивън Кинг и М. Найт Шаямалан. От американските филми гледам само психариите, защото там наистина са добри ;)))
цитирай
13. benra - Ще го гледам,
18.11.2011 17:05
заради твоя интересен анализ! Благодаря!
цитирай
14. gwendoline - demonwind - Здрасти, ще го препоръчам на половинката, той си пада по такива филми! :)
18.11.2011 17:20
demonwind написа:
петък си направих душевен гъдел с 11.11.11. - страшна психария, режисирана от явен последовател на Стивън Кинг и М. Найт Шаямалан. От американските филми гледам само психариите, защото там наистина са добри ;)))


Аз предпочитам да се разтоварвам с по-леки филми, а не да се натоварвам с ужасии...
цитирай
15. gwendoline - benra - :)
18.11.2011 17:21
benra написа:
Ще го гледам, заради твоя интересен анализ! Благодаря!


Дано не се разочароваш, всеки има собствено усещане за нещата! :))
цитирай
16. demonwind - 14. gwendoline
18.11.2011 17:28
Ще го изкефи, сигурен съм, аз подскочих поне пет пъти, а идеята си е направо уникум... Доколкото ми подшушна един приятел, някакъв черен отец (не негър, а такъв, който служи черна литургия) имал пръст в сценария ;)))
цитирай
17. kite333 - Не съм го гледала и не мога да се изкажа,но
19.11.2011 14:55
ми хареса коментара на съпругът ти.И аз мисля в неговия дух.
На умна жена - умен мъж :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 937000
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930