Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2011 22:58 - Удряйте главата тук!
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13364 Коментари: 35 Гласове:
59

Последна промяна: 13.09.2011 23:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Дойде септември. Внимателно подхвърлих омразното словосъчетание "детска градина" пред щерката и примирено чух ответното - "Уффф, пак ли?!". Ми пак.

Заех се да разчистя гардероба й, поприбрах летните рокли и запрехвърлях старите анцузи и блузки с дълъг ръкав. С ужас установявам как ръце и крака стърчат от крачоли и ръкави, а крачетата не се побират в маратонките, купувани през пролетта.  Кога порасна толкова много това дете?...

Ваканциите при бабите също дадоха плачевен резултат. Напушва ме смях като я гледам как притеснено придърпва надолу отеснелите фланелки, които сякаш нарочно се набират над окръгленото й шкембенце! С почти угаснала надежда й навличам новия анцуг, уж един номер по-голям, дълбока резерва за зимния период и с облекчение констатирам, че този поне не й е къс, както другите, въпреки че й стои почти като клин, такова дупе е отвъртяла това лято!

Ясно е, че няма да си оставя детето голо и босо, това са си мои грижи, остава да видя какво се случва в градината и да се приготвим за първия "учебен" ден. Най-напред се сблъсках с плътното информационно затъмнение, забулващо предполагаемия старт на редовните групи в нашата градина. Не можах да пробия нито на телефона на директорката, нито "госпожите" на детето отговаряха на мобилните си телефони. Накрая се занесох до градината - дано са се смилили над нещастните неориентирани родители и да са оставили някакво съобщение.

Освен списъците за прием в яслите, които са в отделна сграда,  нищо друго не открих. Отчаяна реших да надникна на вратата на задния вход на основната сграда, заобиколих  и се озовах пред страхотен изкоп и петметрова грамада изкопана пръст, извисена застрашително над главата ми. В изкопа се мъдреха наченките на основа на нова сграда, после осъзнах, че това е строеж на ново крило към градината. Дворът с детските площадки беше изчезнал, превърнат в грозна строителна площадка,. Някъде отстрани се мъдреше табела - Строителен обект, започнат на 29 август 2011 г., краен срок на изпълнение - януари 2012 г.

Шашардисана стоях и мигах пред огромната яма. После забелязах, че фасадата на старата сграда също е доста разкъртена, очевидно я подготвяха за външно саниране. Всъщност детската градина не съществуваше, поне не и до януари следващата година.

До една седмица новината разтресе квартала и родителите объркано се питахме някой знае ли нещо, какво ще ги правим децата, все пак ходим на работа, летните отпуски свършиха, малко са щастливците с баби на разположение. Официално съобщение от градината все още няма, не мога да се свържа с никой по телефоните и се чудя какво да правя. Говори се, че  децата са разпределени по съседните градини, ама черно на бяло няма нищо обявено. Ще трябва да се заложа някоя сутрин пред ОДЗ-то и да причакам я директорка, я друго служебно лице, белким ме осветлят по въпроса ще ходят ли децата ни градина или не. 

Че съм бясна, бясна съм. Но с какво си помагам, освен че си късам нервите и се чудя каква откачена организация да направя, така че да има кой да ми гледа детето за неопределен период, докато съм на работа? На кого да искам сметка за това безхаберие, царящо из общини и прочие държавни службици, за които моя проблем нищо не означава.

Нямам против да разширяват детските градини, да строят нови, да ремонтират и обновяват. Цяло лято имаха на разположение. Нали още в края на месец май любезно ни подканиха да си приберем децата и да се оправяме както можем в летните месеци.

***
Пиша си аз, изливам си огорчението и недоволството, но никак не ми олеква. Толкова ли нямаше никой в тази градина, който да се сети да драсне два обяснителни реда. Поне да бяха лепнали на вратата едно ей-такова листче - казват, че действало добре против стреса...



image  



 



Гласувай:
59



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tutankhamon661 - gwendoline
13.09.2011 23:33
Не че те плаша, но по детските градини работят предимно хора, които не са могли да намерят никаква друга работа. Малки заплати, много детски писъци. Тук-таме се мяркa по-някоя по-отракана, но и нейното желание умира покрай останалите, които основно гледат сериали. Така поне ми е разправяла позната - лелка в детска градина.
цитирай
2. gwendoline - Здравей, Фараоне! :)
13.09.2011 23:41
Не си далече от истината, уви. Но специално в този случай критиката ми е насочена към безхаберниците, дето отпускат пари за ремонт на детска градина в края на лятото, вместо в началото. Предполагам, че това не зависи нито от директорката, нито от учителките.
Въпреки очевидното безумие, все пак можеха да ни информират (родителите) - но кой ли пък ни бръсне за хора изобщо?! Ей това ме вбесява!
Благодаря за включването, темата е абсолютно неинтересна за повечето блогъри, но мен ме тресе яко...
Поздрави!
цитирай
3. vandela007 - Не ти е малък проблема,
14.09.2011 05:48
но ти се радвам на чувството за хумор, което не те напуска.
Пожелавам ти успех в търсенето.
Вярвам, че ще се намери разрешение и ти с радост ще ни информираш :)))
Успешен ден!
цитирай
4. scarlety - Добро утро!
14.09.2011 07:31
Дали е добро за теб не знам,де! Тази картинка със започването на ремонтите през септември и мотане цяло лято някакси ми е позната от едно време! Но пълната липса на организация и решение за разпределянето на децата по други градини наистина е безобразие,безхаберие,безочие...и все думички,които вече много често употребяваме за жалост и започват с "без".Нещо като: Корабът потъва,спасявайте се поединично!
Стискам палци да се въоръжиш с останалата ти доза оптимизъм и да намериш решение,Гвендолин! Успех!
цитирай
5. gwendoline - vandela007
14.09.2011 07:44
Привет! :)
Надявам се, че кашата не е толкова отчайваща и скоро ще ще изясни какво се случва в тази наша градина, но някакси не възлагам големи надежди. Досегашният опит подсказва само едно - спасявай се сам!
Поздрави и хубав ден на теб!
цитирай
6. gwendoline - scarlety - ...Тази картинка със започването на ремонтите през септември и мотане цяло лято някакси ми е позната от едно време!...
14.09.2011 07:48
Ей това е лошото, едни и същи проблеми с години, лъщи очевидното безхаберие и влудяваща липса на отношение към обикновения човек... Ама докога ще търпим?!!
Поздрави, радвам се, че се включи! :)
цитирай
7. hristo27 - Усмихвай се. Утре ще бъде по-добре! ...
14.09.2011 08:13
Усмихвай се.
Утре ще бъде по-добре! :))))
цитирай
8. kite333 - Три години ги псувах в нашата градина (наум де) .
14.09.2011 09:11
Имат отпуски - хубаво.Правели ремонти- добре,за децата се правят за тяхно удобство.Но кой да ги гледа тези деца няколко месеца лятото ? То не бяха баби,дядовци,забавачници чудесии.
Накрая ти казват - започваме началото на септември и се започва - началото,средата,краят докато хеле ремонта свърши и децата се съберат.
Скъсаните нерви,чакане,редовно звънене до градината и ходене да четем бележки- уфффф познато и преодоляно слава богу.
Успех със стискането на зъбите гуени :)
Ние сме вече ученици :)))
цитирай
9. gwendoline - hristo27
14.09.2011 09:12
То моето усмихване повече мяза на кофти гримаса! :)
цитирай
10. gwendoline - kite333
14.09.2011 09:18
kite333 написа:
Имат отпуски - хубаво.Правели ремонти- добре,за децата се правят за тяхно удобство.Но кой да ги гледа тези деца няколко месеца лятото ? То не бяха баби,дядовци,забавачници чудесии.
Накрая ти казват - започваме началото на септември и се започва - началото,средата,краят докато хеле ремонта свърши и децата се съберат.
Скъсаните нерви,чакане,редовно звънене до градината и ходене да четем бележки- уфффф познато и преодоляно слава богу.
Успех със стискането на зъбите гуени :)
Ние сме вече ученици :)))


Оххх, аз тепърва влизам в цирка, ще ми се натрошат зъбите от стискане! :))))
Успех на твоите ученици!
цитирай
11. irin4eto - Ти направо ми изкара ангелите.
14.09.2011 11:01
Доста ще помисля дали да имам деца.
цитирай
12. gwendoline - irin4eto
14.09.2011 11:27
irin4eto написа:
Доста ще помисля дали да имам деца.


То да беше само проблема с градините... Но все пак ние сме издръжлива нация и продължаваме да се размножаваме, хахаа!
цитирай
13. demonwind - 11. irin4eto
14.09.2011 12:18
Помисли, ама къмто 2000 километра на Запад (или Северозапад) ;))) Там си е нашия стар комунизъм ;) Само че без лошите страни. Иначе за българските детски градини какво да ти кажа - гледай Господари на ефира с леля Рени дъртата мастия, дето доеше хорицата с по 500 кинта на месец... Разбира се, от името на директорката... За същите пари на Запад детето ти ще посещава частна градина с всички екстри, а не нашенска съборетина. Защото новите градини си се плащат бетер частните... Абе най-добре си намери мъж с Мазерати или Порше, ако питаш мен, та да не ти се налага да работиш. Добре е за децата, добре и за теб :)
Поздрави!
цитирай
14. ve6titsa - Голяма наглост е
14.09.2011 13:13
да застанеш пред родителите в началото на лятото и да кажеш "Ако имате възможност ви съветваме да ги оставите в къщи..." Работила съм като детска учителка/с извинение/ и знам,че разликата през летните месеци е в занятията. Сега не ми е ясно кой стои над тях - предполагам,че общината.И трябва да отидеш там,докато още си бясна.
цитирай
15. kasnaprolet9999 - И двете ми деца са ходили по времето ...
14.09.2011 13:49
И двете ми деца са ходили по времето на соца на детски градини и през лятото не са ни сервирали такива проблеми. Образуваха една дежурна група и който нямаше къде да заведе детето си на отглеждане се даваше там. Сега е слаба организацията поради занижен контрол от страна на общините. Съчувствам ти, но приеми го като поредния трамплин, с който трябва да се справиш. В блога има пенсионерки и безработни, може някой да откликне да гледа детето, до като се разбере къде ще трябва да го дадеш за отглеждане.
цитирай
16. demonwind - 15. ve6titsa
14.09.2011 14:20
В общината обаче не се ходи с празни ръце... ;) И аз така наивно си мислех преди години, когато се изправих с гол в ръката... срещу несправедливостта в лицето на тогавашния ректор на УНСС. И бях изхвърлен... Колко съм бил тъп, че то при него се ходело с най-малко 4000 марки... (тогава евро още нямаше)... Та просто трябва да знае човек на общината тарифите... ;)
цитирай
17. gwendoline - demonwind
14.09.2011 15:26
Не отричам корупцията и проблемите ни тук, само добавям, че моето дете беше прието на градина по напълно редовен начин и все още не ми се е случвало да ме рекетират по тази линия. Но има време и за това... :)
цитирай
18. hrizantemova - Ох!
14.09.2011 15:33
Децата са такавa грижа. Но и и радост най-голяма.
цитирай
19. beijaflor - Не искам да навличам гняв...
14.09.2011 15:46
..., но все пак да вметна, че в нашата държава, по отношение на т.нар. "държавни детски градини", поставяме малко каруцата пред коня.
Там ресурси няма - във всякакъв вид - и е безсмислено да се изисква каквото и да е. От празна торба суджук не можеш да извадиш.
Колкото и да звучи зле, за цената, която се плаща и това, което се осигурява е много. Така, че аз бих те посъветвал да минеш по-скоро към настройката на ума тип: "на харизан кон зъбите не се броят" и да го караш весело!
Не се съмнявам, че ще се справиш :).
цитирай
20. gwendoline - ve6titsa
14.09.2011 15:47
Според мен наглостта идва отгоре, от директори на градини, община, държава... Учителките са само изпълнители. Не е нормално детските градини да остават с една сборна група през лятото, нито изобщо да затварят, освен ако действително няма деца. Родителите сме поставени пред свършен факт.
цитирай
21. gwendoline - beijaflor
14.09.2011 15:56
beijaflor написа:
..., но все пак да вметна, че в нашата държава, по отношение на т.нар. "държавни детски градини", поставяме малко каруцата пред коня.
Там ресурси няма - във всякакъв вид - и е безсмислено да се изисква каквото и да е. От празна торба суджук не можеш да извадиш.
Колкото и да звучи зле, за цената, която се плаща и това, което се осигурява е много. Така, че аз бих те посъветвал да минеш по-скоро към настройката на ума тип: "на харизан кон зъбите не се броят" и да го караш весело!
Не се съмнявам, че ще се справиш :).


Може да те изненадам, но ресурси има, управление и добра воля няма. Моят апел е да получаваме поне информация, не искам много?!
цитирай
22. gwendoline - kasnaprolet9999
14.09.2011 16:17
Благодаря за предложението, аз пак ще опра до нашите баби, да са живи и здрави!То се знае, че ще се справим, ама що все така става, по-най трудния начин...
цитирай
23. captain - Млади моряци гледаш, значи. Аз ще ги ...
14.09.2011 16:25
Млади моряци гледаш, значи. Аз ще ги направя пирати. Само с твоето съгласие, разбира се:))))
цитирай
24. gwendoline - captain
14.09.2011 16:34
Нямам против да станат пирати, ако ще са по-добре от мен, книжната мишка! :)))))
цитирай
25. magicktarot - Гвендолинче, страхотно заглавие и препоръка с това листче !!!:)))))
14.09.2011 18:27
Какво друго да кажа, освен да ви пожелая бързо уреждане на нещата! Знам какво е, макар да не съм била точно в такава ситуация...Пожелавам ти, освен всичко да тръгне добре с детската, и малката принцеса да започне да ходи с желание! :)))
цитирай
26. анонимен - gwendoline, евала! на първа си с ...
14.09.2011 18:29
gwendoline, евала!
на първа си с помоща на тутанчо, нали знаеш?
коментирал ти е с няколко от многобройните си профили дотук.
гласувал ти е с поне 20 от неговите регистрации.
продължавай да му се мазниш, винаги ще си на първа нечестно (
цитирай
27. gwendoline - анонимен
14.09.2011 18:45
анонимен написа:
gwendoline, евала!
на първа си с помоща на тутанчо, нали знаеш?
коментирал ти е с няколко от многобройните си профили дотук.
гласувал ти е с поне 20 от неговите регистрации.
продължавай да му се мазниш, винаги ще си на първа нечестно (


Благодаря за коментара. Признавам, много се радвам когато съм на първа страница, направо изтръпвам от щастие, особено пък когато получа такива отзиви, като твоя. Това е сигурен знак, че дразня, което ме прави още по-щастлива.
Това е живота, драги анонимен, едни са отпред, други - на опашката. Със здраве!

Опс, да не забравя, специални благодарности на Фараона, че е така добър да ме притика до челното място днес! :))))
цитирай
28. gwendoline - magicktarot
14.09.2011 21:33
magicktarot написа:
Какво друго да кажа, освен да ви пожелая бързо уреждане на нещата! Знам какво е, макар да не съм била точно в такава ситуация...Пожелавам ти, освен всичко да тръгне добре с детската, и малката принцеса да започне да ходи с желание! :)))


Eхей, как така те пропуснах?! Сори, че толкова късно отговарям, но покрай злобния анонимен коментар съм пропуснала твоето включване - нещата ще се наредят, няма къде да ходят, но протеста ми е принципен, срещу бюрокрацията и безхаберието, които безмилостно задушават всички ни...
Поздрав за теб! :))
цитирай
29. bovari - gwendoline
14.09.2011 22:21
За сметка на твоите притеснения, детенце може би ще бъде щастливо от още малко при бабите:))))
цитирай
30. gwendoline - bovari - Привет!
14.09.2011 22:28
bovari написа:
За сметка на твоите притеснения, детенце може би ще бъде щастливо от още малко при бабите:))))


Много си права, щерката определено намазва от заплетената ситуация! :)) Но не ми се мисли за родителите, които нямат опцията "свободна баба" или възможност за отпуска...
цитирай
31. tutankhamon661 - gwendoline
15.09.2011 11:11
Точно същия коментар съм го получавал много пъти от Рустам, Валсодар и анонимно. Тези двама тъпанари мечтаят за първа страница и обиждат хората, които имат много приятели. Като няма какво друго да направят, започват да лъжат, че този профил бил онзи. Достатъчно е двама души да си допадат, както аз и ти, и вече започват да ги плюят. Пак се радвай, че не са те обявили за мой профил - друг техен любим номер.
Абсолютно всички публикации на първа страница са качени някъде - от автора или от техен приятел. Без линкове по Dnes.bg или другаде никоя публикация няма да премине 300 прочитания. Знаят го абсолютно всички активни блогъри. Така се контактува в Интернет. Добрите хора имат много приятели и много прочитания. Последните два коментара, които получих, бяха от блогъри в Австралия и Англия - на английски ми съобщиха, че са ме сложили в "любими", защото са харесали моите публикации - в WordPress може да се види. Това доказва, че не са само влизания, а и прочитания.
Същия бонус получават всички мои приятели. И не е заради брояча, а за да се радват хората на интересни постинги. Злобарите не могат да го разберат, понеже за тях нормалното е да правиш мръсотия. Ние сме тук за да творим, а троловете броят прочитания. Е, кой ламти за първа страница? Защо не седна аз да я обсъждам? Защото не ми пука. Тя не носи прочитания без качени линкове. Аман от неуки идиотчета! Всъщност те може и да са наясно с това, но да говорят нарочно. Мислят, че печелят, а всъщност все повече затъват. Един бърз поглед в блоговете им показва, че вече не ги посещават хора, които преди отиваха при тях. Значи са им разбрали мръсотиите. Останаха само най-лицемерните лекета но и техните гадории ще лъснат.
Рустам и Валсодар се пробваха по други сайтове, но бяха наритани като кучета, защото никъде не търпят простотии като техните. Затова и тук са с бан. Не можеш да обиждаш всеки срещнат, а да очакваш, че някой ще ти бъде приятел. С такава злоба и склонност към лъжи нищо чудно, че никой не ги чете и си коментират сами.
Когато получавам подобни коментари, аз направо ги трия. Сама виждаш, че вече почти всички са с модерация. Когато вече няма къде да коментират, троловете ще влязат в правия път. Някои вече ги дресирах. За другите има време.
цитирай
32. tutankhamon661 - анонимен
15.09.2011 11:13
Пак си се задавил от яд, което може само да ме радва. Какво си мислиш, че постигаш? Всички знаят, че вие сте многопрофилниците, защото сте самотни. Аз обаче нямам нужда от други регистрации, понеже ме четат по цял свят. Не само мен, а всички публикации, които съм качил на сайта ми. Умея да подбирам качественото и така ще продължи. А ти ще си умреш в самота, защото сам работиш срещу себе си. Колкото повече хора обиждаш, толкова по-малко ще ти обръщат внимание - естественият ход на събитията. Ако знаеше кои от малцината ти приятели идват да ми гласуват, щеше да си се самоубил вече. Някои от тях познаваш лично и трудно ще ги обявиш за мои профили.
Аз и Gwendoline се четем и по други сайтове. За нас Blog.bg е просто една от многото платформи. Не ни е мокър сън и едничка радост в живота, както е при теб. По същия начин сме и с много други хора - някои от тях са коментирали по-нагоре и вече се смеят на жалките ти опити да сееш интриги. С останалите, които уж били мои профили, допълнително ще се забавляваме за твоя сметка.
И забрави да качвам твои публикации. Дали си Рустам или Валсодар, няма значение - двамата пишете еднакви тъпотии, които никой не чете. В същото време аз и моите приятели трупаме все по-голяма популярност.
Тичай до аптеката за валериан!
цитирай
33. gwendoline - tutankhamon661
15.09.2011 21:45
Не виждам смисъл да отделяш толкова внимание на някои очевидни простотии. Аз се забавлявам, въпреки че отначало ми стана малко неприятно, ама карай...
Това тук е само едно виртуално отражение на истинския живот с всичките му екстри. Хора всякакви.
цитирай
34. toxic - gwendoline,
16.09.2011 15:26
защо в коментар 27 наричаш блогърът Рустам "анонимен"? :)
Съжалявам за случилото се, пълно безхаберие от страна на директора и персонала на детската градина. Дано да намерите добро разрешение на въпроса.
цитирай
35. gwendoline - toxic
16.09.2011 16:39
toxic написа:
защо в коментар 27 наричаш блогърът Рустам "анонимен"? :)
Съжалявам за случилото се, пълно безхаберие от страна на директора и персонала на детската градина. Дано да намерите добро разрешение на въпроса.


Не бих могла да прозра кой се спотайва зад удобното "анонимен", затова и така се обръщам към него.
А относно казуса с градината, е, отново ще разчитам на бабите, няма накъде! :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 934189
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031