Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2011 10:34 - 1 грам сол
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6533 Коментари: 39 Гласове:
34

Последна промяна: 10.02.2011 11:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg






image

1 гр сол задържал 350 гр вода в тялото ни... 10 гр сол съответно задържат 3,5 кг вода. 

Е да, всеки знае или поне е чул колко вредно е това за здравето. Слушах го човека дето обясняваше това, някакъв вещ специалист и изведнъж се сещам за любимите на моите деца солети. В същия момент той също се сети за тях. Цитирам по памет думите му: -"А знаете ли колко сол има в така любимите на деца и майки уж невинни солети...?!"

Не го слушах повече. Отърчах да извадя от количката дежурния пакет солетки и хуубавичко го огледах. На първо четене видях поне десетина кристала сол, налепени по солетите, страх ме хвана да ги пресмятам в грамове! Не съм чак такава тиква, прекрасно знам, че солетите са именно СОЛЕНИ, но когато човек чуе и види нещата, облечени в конкретен пример, току виж му дойде акъла (временно) или пък се засрами, като мене....


image


Тези редове ги драснах съвсем импулсивно, да не вземе сега някой да ме подлага на картечен обстрел, че темата за солта била изтъркана или каква безотговорна (и тъпа) майка съм,  дрън-дрън.  Считайте, че това е само един халосен предупредителен изстрел за някой, който като мене буха много сол, че и децата си облъчва със същото, дано пък му светне червената лампичка, дано!

Аз отивам да изхвърля солетите...











Гласувай:
34



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - професора
10.02.2011 10:49
и аз го слушах, прав е, но как да убедя децата, най-вече сина си, че тези пелети-снаксове-зрънчовци, които непременно яде, са изключително вредни - от години водя борба с тези храни, може би съвсем лек успех имам,но ми коства доста готвене/месене/печене
цитирай
2. tutankhamon661 - gwendoline
10.02.2011 10:51
Има още много вредни неща, но на никой не му правят впечатление. Днес едно, утре друго ще е на топа.
За себе си съм избрал "вредния" начин на живот, т.е. изповядвам философията "Веднъж се живее". И нека го направя като за последно. Цял живот ограничения и внимаване, не е за мен. Да не говорим за нервите, които също скъсяват дните на този свят.
В моето семейство всички въздържатели си отидоха преди да навършат 60 години, а купонджиите, които не се ограничават от нищо, надхвърлят 90-те. Някои още са живи. Заключенията .... ммда ......
цитирай
3. gwendoline - 1. martiniki
10.02.2011 10:56
Професорът каза и други верни неща, но това за солта ми се наби най-много, защото аз самата злоупотребявам с нея ... И аз се опитвам да ограничавам снаксовете и чипса, не ми се получава съвсем, все пак дъщеря ми е само на 4 г. и мога да я огранича, но какво ще я правя когато започне сама да си купува тези боклуци??
Няма спор, трябва да се полагат усилия още докато са малки, иначе войната е загубена. Солта дебне отвсякъде... пък да беше само тя!
цитирай
4. gwendoline - 2. tutankhamon661
10.02.2011 11:00
tutankhamon661 написа:
Има още много вредни неща, но на никой не му правят впечатление. Днес едно, утре друго ще е на топа.
За себе си съм избрал "вредния" начин на живот, т.е. изповядвам философията "Веднъж се живее". И нека го направя като за последно. Цял живот ограничения и внимаване, не е за мен. Да не говорим за нервите, които също скъсяват дните на този свят.
В моето семейство всички въздържатели си отидоха преди да навършат 60 години, а купондиите, които не се ограничават от нищо, надхвърлят 90-те. Някои още са живи. Заключенията .... ммда ......


Именно, де! Как да обясниш на децата си, че най-вкусното е тъкмо най-вредното. И аз като тебе се хвърлям на живота, храната не прави изключение, но май не искам същото за децата си, ще ми се да бъдат по-здрави от мене, защото не мога да се похваля с непоклатимо здраве, да не говорим пък какво ме очаква след 10-20 години???
цитирай
5. magicktarot - Интересни размисли! Аз се "многоумя" по отношение на солта...
10.02.2011 12:09
Всички мои близки хора са на твоето мнение за солта, но аз не съм много убедена, че солта е толкова вредна. Все пак, голяма част от нашата биохимия се състои от сол, ако мога така да се изразя. Сещам се и за библейското "вие сте солта на земята"... Навремето са ставали битки за солта и само най-богатите са имали сол на трапезата си - а не знам да са живели най-кратко... Животните в гората също обичат да ближат сол, ако има кой да им сложи, ако не - намират естествени източници... Някои хора ядат повече сол, други по-малко. Според мен организмът си усеща какво му е нужно и какво не. Май доста се увлякох, но темата е интересна...

Сещам се и за приказката, в която една от принцесите казала на баща си, че го обича колкото солта - и той се обидил жестоко, и я изгонил. И после съжалил за прибързаното си решение. Поздрави, gwendoline!:)))
цитирай
6. sherif - Солетите заемат важно място в жи...
10.02.2011 12:09
Солетите заемат важно място в живота на децата. Всичко е позволено, стига да е в разумни граници. А прекаляването е вредно дори и когато става дума за принципно полезни неща.
цитирай
7. nicodima - gwendoline, просто намери баланса!
10.02.2011 12:14
десетина солети на ден не са най-вредното нещо. Виж, ако готвиш пържени кюфтета и ги поднасяш с туршия или кисело зеле, ако отвориш буркан компот, в който има поне 5-6 лъжици захар, ще си помисля, че не избираш най-доброто меню за децата си / предполагам, че не го правиш, давам само пример /. Снаксовете и чипсовете са от най-вредните неща, просто защото съдържат освен солта и много мазнини и почти никакви витамини. Но те са вредни ако се създаде навик. Аз просто не ги купувам, а моите мъже купуват само пуканки, и то ако има мач. Вредно е системното прекаляване с вредни храни. Малки и временни отклонения са позволени : )... и са част от вкуса на живота : ))...
цитирай
8. gwendoline - Ще отговоря на всички заедно, ако не възразявате :)
10.02.2011 12:35
"Всичко е позволено, стига да е в разумни граници" - да, разбира се. Лошото идва не от солницата вкъщи, съвсем не и от безобидните солети, бедата е във всичките храни, които купуваме и слагаме на масата, без да знаем колко МНОГО сол съдържат. В този смисъл е важно поне малко-от-малко да помислим за количествата сол, които без да щем поглъщаме. Въобще темата за солта наистина е дъъъълга, гледните точки множко, но най ме е яд на атаката, която се прави срещу децата - имам предвид умишленото привикване към солени и мазни храни като се започне от снаксовете, fast food заведенията и сумати "детски храни" ...
цитирай
9. nicodima - Абсолютно права си!
10.02.2011 12:41
Би било чудесно, ако производителите на тези храни плащат и данък "Здраве", защото тези средства биха били използвани в борбата срещу хипертонията и диабета, за чието развитие помагат.
Лошото е, че и голяма част от родителите не са подготвени да противостоят на тази психоатака - пропускаш и газираните напитки, които ако не са много подсладени, съдържат подсладители, които не се знае до какво водят.
Аз, например, старателно обелвам и нарязвам плодовете и без много обяснения ги слагам до компютъра. Ами, бързо изчезват като са в готов за консумация вид! : )) Само трябва малко време и хитрост...
цитирай
10. gwendoline - 9. nicodima
10.02.2011 12:51
nicodima написа:
Би било чудесно, ако производителите на тези храни плащат и данък "Здраве", защото тези средства биха били използвани в борбата срещу хипертонията и диабета, за чието развитие помагат.
Лошото е, че и голяма част от родителите не са подготвени да противостоят на тази психоатака - пропускаш и газираните напитки, които ако не са много подсладени, съдържат подсладители, които не се знае до какво водят.
Аз, например, старателно обелвам и нарязвам плодовете и без много обяснения ги слагам до компютъра. Ами, бързо изчезват като са в готов за консумация вид! : )) Само трябва малко време и хитрост...


О, да, пропуснах газираните напитки, и те са в същата група, за жалост. Номерът с обелените плодове и аз го прилагам, засега успешно, както и разни други хитрини, белким ги накарам (децата) да свикнат със супи, манджички, зеленчуци и плодове, а не да искат МакДоналдс и КФС ... Между другото, ако твърдо забраниш нещо, то става адски желано, затова наистина е необходима много хитрост, изобретателност и търпение :))
Поздрави и благодаря за включването!
цитирай
11. gwendoline - magicktarot
10.02.2011 12:59
magicktarot написа:
Всички мои близки хора са на твоето мнение за солта, но аз не съм много убедена, че солта е толкова вредна. Все пак, голяма част от нашата биохимия се състои от сол, ако мога така да се изразя. Сещам се и за библейското "вие сте солта на земята"... Навремето са ставали битки за солта и само най-богатите са имали сол на трапезата си - а не знам да са живели най-кратко... Животните в гората също обичат да ближат сол, ако има кой да им сложи, ако не - намират естествени източници... Някои хора ядат повече сол, други по-малко. Според мен организмът си усеща какво му е нужно и какво не. Май доста се увлякох, но темата е интересна...

Сещам се и за приказката, в която една от принцесите казала на баща си, че го обича колкото солта - и той се обидил жестоко, и я изгонил. И после съжалил за прибързаното си решение. Поздрави, gwendoline!:)))


Много хубав коментар си ми написала, специално благодаря! Споделям го напълно, както написах по надолу, ядосвам се най-вече на злоупотребата със солта в готовите храни, а да не говорим за детските такива!
цитирай
12. lisichka - Незнам дали солетите са толкова ...
10.02.2011 13:49
Незнам дали солетите са толкова фатални, но от лятото не мога да намеря никъде по магазините диетична сол с намалено съдържание на натриев хлорид. Точно научиха хората , които се пазят да пазаруват такава сол и тя взе че изчезна от пазара.
цитирай
13. gwendoline - 12. lisichka
10.02.2011 14:03
lisichka написа:
Незнам дали солетите са толкова фатални, но от лятото не мога да намеря никъде по магазините диетична сол с намалено съдържание на натриев хлорид. Точно научиха хората , които се пазят да пазаруват такава сол и тя взе че изчезна от пазара.


Моята си я купувам от Билла. Едно малко бурканче, на астрономическата цена от почти 2 лв.... Какво да коментирам повече?!
цитирай
14. lisichka - Тази сол за която говоря беше марка "Солина"
10.02.2011 14:15
gwendoline написа:
lisichka написа:
Незнам дали солетите са толкова фатални, но от лятото не мога да намеря никъде по магазините диетична сол с намалено съдържание на натриев хлорид. Точно научиха хората , които се пазят да пазаруват такава сол и тя взе че изчезна от пазара.


Моята си я купувам от Билла. Едно малко бурканче, на астрономическата цена от почти 2 лв.... Какво да коментирам повече?!

и беше много добра на вкус.
Гръцката , която си купувам в момента има повече магнезий в нея, който придава горчив вкус на манджите. Солина беше много добра за всекидневна употреба.
цитирай
15. bizcocho - Малееее, как ми се доядоха солети. . ...
10.02.2011 14:19
Малееее, как ми се доядоха солети.... тук ги няма( А солта - един мой опит с нея, по принуда естествено - за две години бях изхвърлила доста храни, включително сол и мазнини от менюто си, с изключебие на тази от пилешките кренвирши, защото в тях се слага, но не повече от един такъв на ден можех да консумирам. направо ми се плачеше първия месец! Не че стоях гладна. Аз винаги съм се тъпчела с храна, защото съм си лакома :), но ми бе безвкусна. После свикнах. Въпреки тъпченето ми смъкнах едно десет килограма. На 1.70, 50 килограма.... не че бях кльощава, но не съм и очаквала, ни търсила подобен ефект, но съм чувала, че при диети за отслабване хората гувят част от жизненоста си, вследствие определен глад, а моята жизненост определено растеше. Диетата ми не бе за отслабване, а по здравословни причини и не изключваше хранене - аз ям поне по 5 пъти на ден:) , но най-жизнена съм била точно в онзи период.
цитирай
16. gwendoline - 14. lisichka
10.02.2011 14:36
lisichka написа:
gwendoline написа:
lisichka написа:
Незнам дали солетите са толкова фатални, но от лятото не мога да намеря никъде по магазините диетична сол с намалено съдържание на натриев хлорид. Точно научиха хората , които се пазят да пазаруват такава сол и тя взе че изчезна от пазара.


Моята си я купувам от Билла. Едно малко бурканче, на астрономическата цена от почти 2 лв.... Какво да коментирам повече?!

и беше много добра на вкус.
Гръцката , която си купувам в момента има повече магнезий в нея, който придава горчив вкус на манджите. Солина беше много добра за всекидневна употреба.


Ще обърна специално внимание има ли я по щандовете ... Моята в момента също е българска, не е лоша - Пимента и Ко, София.
цитирай
17. gwendoline - 15. bizcocho
10.02.2011 14:59
bizcocho написа:
Малееее, как ми се доядоха солети.... тук ги няма( А солта - един мой опит с нея, по принуда естествено - за две години бях изхвърлила доста храни, включително сол и мазнини от менюто си, с изключебие на тази от пилешките кренвирши, защото в тях се слага, но не повече от един такъв на ден можех да консумирам. направо ми се плачеше първия месец! Не че стоях гладна. Аз винаги съм се тъпчела с храна, защото съм си лакома :), но ми бе безвкусна. После свикнах. Въпреки тъпченето ми смъкнах едно десет килограма. На 1.70, 50 килограма.... не че бях кльощава, но не съм и очаквала, ни търсила подобен ефект, но съм чувала, че при диети за отслабване хората гувят част от жизненоста си, вследствие определен глад, а моята жизненост определено растеше. Диетата ми не бе за отслабване, а по здравословни причини и не изключваше хранене - аз ям поне по 5 пъти на ден:) , но най-жизнена съм била точно в онзи период.


Виж ти, едно интересно мнение в полза на безсолния живот, пък макар и първоначално по принуда. Моя милост също е почитател на вкусната храна и ако не ми се наложи, едва ли ще се самоогранича дотолкова откъм безсолие, но ако наблегна на факта, че така ще постигна желаната фигура, май-май ще се понапъна! :)) Не случайно всяка диета започва така - никаква сол, никаква захар. И аз съм дотам!
Сърдечни поздрави!

П.С. Къде е "твоето тук", сори, не съм в час...
цитирай
18. hristo27 - Колко много вредни неща има още - в ...
10.02.2011 15:44
Колко много вредни неща има още - в храните, водата, въздуха, че и...политиците.
А ние къде да живеем, на Луната ли?
цитирай
19. gwendoline - 18. hristo27
10.02.2011 15:49
hristo27 написа:
Колко много вредни неща има още - в храните, водата, въздуха, че и...политиците.
А ние къде да живеем, на Луната ли?


Ясна е работата, дружно ще си живуркаме всички, някои по-дълго, но знае ли човек дали е заради солта или нещо друго?! Айде, доскоро! :))
цитирай
20. smileme - gwendoline,
10.02.2011 16:10
интересна тема. Солта обаче не бива да се изключва напълно от менюто, а и балансираното хранене не е по силите/възможностите на всички. Задържането на вода може да се дължи и на други причини. Колкото до въпросните солети - от много години съм ги изхвърлила от менюто, наред с чипсове, снаксове, и подобните НЕздравословни изкушения. Причината не беше солта, а комбинацията въглехидрати + мазнини в тях, безброй Е-та (разни вкусови подобрители) и т.н. ;)))
поздрави и усмивки, =)
цитирай
21. анонимен - 1 грам сол
10.02.2011 18:00
Като Ви чета -всички сте рожба на рекламите.
Аз пък си ям сол.Соля си даже ябълката,динята.След всяко ядене 15 мин си слагам на езика 0,5 гр.сол и след 2 мин поглъщам.Няма Язва,стомашни разтройства,чревни.Няма рак и дгуги болести.
Четете Борис Басилиевич Болотов и му повярвайте и няма да купувате глупости.Ще забравите за растителни мазнини и ще се подмладите.
цитирай
22. анонимен - то за това има специални солети за ...
10.02.2011 18:12
то за това има специални солети за деца без сол...
цитирай
23. gwendoline - smileme - "...комбинацията въглехидрати + мазнини"
10.02.2011 18:36
smileme написа:
интересна тема. Солта обаче не бива да се изключва напълно от менюто, а и балансираното хранене не е по силите/възможностите на всички. Задържането на вода може да се дължи и на други причини. Колкото до въпросните солети - от много години съм ги изхвърлила от менюто, наред с чипсове, снаксове, и подобните НЕздравословни изкушения. Причината не беше солта, а комбинацията въглехидрати + мазнини в тях, безброй Е-та (разни вкусови подобрители) и т.н. ;)))
поздрави и усмивки, =)


Именно тази комбинация е опасна! Иначе през ум не ми минава да изключвам солта от ежедневното хранене, постинга ми беше просто едно подсещане, да не прекаляваме и най-вече да ограничим децата от чипсове, солети, зрънчо и всякакви подобни "изкушения". Всичко с мярка...
Поздрави!
цитирай
24. gwendoline - 22. анонимен
10.02.2011 18:46
анонимен написа:
то за това има специални солети за деца без сол...


Абе то какво ли няма специално за деца, аз много-много не се връзвам на това, но в случая може би е грешка....
цитирай
25. анонимен - 1 гр сол
10.02.2011 19:44
солта е необходима но като всичко прекалено е вредна разбира се.
цитирай
26. анонимен - 1 гр сол
10.02.2011 19:51
солта е необходима но в повече е вредна разбира се.
цитирай
27. yotovava - Лично аз нямам проблеми с убеждаването на детето,
10.02.2011 19:56
моят 8-годишен палавник слуша и за голямо мое щастие обича - ябълки.
Сега друг е въпросът какво има в ябълките. Хайде, за тези от градината знам. Но кой ще ми гарантира, че купените от пазара не са бъкани с пестициди и каво ли не :)
Поздрави
Валя
цитирай
28. gwendoline - 27. yotovava
10.02.2011 19:59
yotovava написа:
моят 8-годишен палавник слуша и за голямо мое щастие обича - ябълки.
Сега друг е въпросът какво има в ябълките. Хайде, за тези от градината знам. Но кой ще ми гарантира, че купените от пазара не са бъкани с пестициди и каво ли не :)
Поздрави
Валя


Ей за това иде реч днеска! :))) Не заради идеята да се вманиачаваме на тема здравословно хранене, аз самата не съм добър пример в това отношение, а именно да знаем какво съдържат повечето храни и да ни присветва лампичката от време на време ... Благодаря за коментара, поздрави и от мен!
цитирай
29. gwendoline - 21. анонимен
10.02.2011 20:14
анонимен написа:
Като Ви чета -всички сте рожба на рекламите.
Аз пък си ям сол.Соля си даже ябълката,динята.След всяко ядене 15 мин си слагам на езика 0,5 гр.сол и след 2 мин поглъщам.Няма Язва,стомашни разтройства,чревни.Няма рак и дгуги болести.
Четете Борис Басилиевич Болотов и му повярвайте и няма да купувате глупости.Ще забравите за растителни мазнини и ще се подмладите.


Прочетох ти коментара и се ухилих. Спокойно можеше и аз да съм го написала :))
За въпросния Борис Басилиевич Болотов си нямам представа, стана ми любопитно, ще взема да се ограмотя, поне да знам какво ми се препоръчва ....
цитирай
30. tili - Чети и д-р Батманджелич по
10.02.2011 20:23
въпроса за водата и солта. и да не забеавяме, че сол няма само в плодовете и зеленчуците. Иначе присъства и в месото и в млякото. Но до 3гр. сол дневно се препоръчва. Електролит е а ние сме електрически уреди:)))
цитирай
31. gwendoline - 30. tili - Чети и д-р Батманджелич
10.02.2011 20:29
tili написа:
въпроса за водата и солта. и да не забеавяме, че сол няма само в плодовете и зеленчуците. Иначе присъства и в месото и в млякото. Но до 3гр. сол дневно се препоръчва. Електролит е а ние сме електрически уреди:)))


Благодаря, ще погледна. Поздрави,
цитирай
32. анонимен - Сол
10.02.2011 21:00
Един гол за тоя който яде сол
цитирай
33. blogena - дано сме се приспособили :(
10.02.2011 21:23
иначе отдавана трябваше да съм в небитието
колкото солети съм изяла
и децата ми и те ...
цитирай
34. gwendoline - 33. blogena - иначе отдавана трябваше да съм в небитието, колкото солети съм изяла
10.02.2011 21:35
Хехе, и аз също! :)
поздрави!
цитирай
35. razkazvachka - Оооо, животът по начало е вреден, състарява човека и го води неотменно към гробищата...
10.02.2011 22:08
Ако някой живее на тъмно и влажно, на студено и неподвижно - хубаво, нека пази диета.
Когато човек тича под слънцето, трябва му вода и сол. А солетите са препечени. И хлапетата интуитивно избират оригиналния продукт - не ядат всякакви марки.
Не може да се яде всеки ден манджа. Не може да се ядат всеки ден солети. Просто е - яде се от всичко по малко и се редува.
цитирай
36. gwendoline - 35. razkazvachka -Ако някой живее на тъмно и влажно, на студено и неподвижно - хубаво, нека пази диета.
10.02.2011 22:59
Една моя позната обичаше да казва дълбокомъдрено, когато чуеше някой да се пъне на тема диети, здраве и т.н.: - Е, хубаво де, ще умреш здрав....
цитирай
37. tili - Добро утро:))
11.02.2011 09:22
Ето какво ми попадна току що. Интересна рецепта за заместител на солта, ще я пробвам. Звучи ми вкусно:))

http://www.bb-team.org/articles/1603_sol-opasnost-ili-beztsenna-podpravka#axzz1DdAge79w
цитирай
38. gwendoline - 37. tili
11.02.2011 09:56
tili написа:
Ето какво ми попадна току що. Интересна рецепта за заместител на солта, ще я пробвам. Звучи ми вкусно:))

http://www.bb-team.org/articles/1603_sol-opasnost-ili-beztsenna-podpravka#axzz1DdAge79w


Здравей, tili. Прочетох статията, и на мен ми звучи вкусно :))
Благодаря за включването!
цитирай
39. jivi93 - Много полезен постинг
15.02.2011 14:09
Благодаря! Трябва често да си припомняме за това, че солта е вредна.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 934664
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031