Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2011 00:40 - Чисти сметки, добри приятели
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2638 Коментари: 26 Гласове:
24

Последна промяна: 11.01.2011 15:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Скоро употребих този израз в един
коментар. После се замислих, че много отдавна не се е случвало да го използвам. Там не вложих буквалния смисъл, но за съжаление, тази стара латинска сентенция е абсолютно вярна, когато наистина става дума за сметки. Животът го доказва.

За какво са приятелите, ако не да им помогнеш в труден момент. И те на тебе, разбира се, но никой не иска да брои кой на кого, колко пъти и защо е помагал. Затова са приятелите, не се питаме, когато е ясно. Жестовете се връщат с годините, неусетно, неочаквано, без да искаш.

А какво правиш когато заради една пуста сметка приятелството увисва на тънка нишка и аха да се скъса? Класически случай - на някого са му много нужни някакви пари. Даваш, не питаш нищо, не бързаш, когато може, тогава ще върне. Той е приятел, нека се оправи, няма да го притеснявам. Ще ги върна до месец! Добре бе, бъди спокоен, в момента не ми трябват. Не, до месец! След повече от година изчакване и пълно затишие от другата страна, най-после решаваш, че е време да се поинтересуваш. Да, до една седмица ги връщам, няма проблем! Не ги върна. Не се обади повече. Не вдига телефона.

Не са някаква космическа сума. Просто се оказаха цената на едно приятелство. Сигурно не е било истинско, утешавам се аз. Нямаше да го разбера, ако не  беше се случило така. Много ми е гадно. За мен вече няма никакво значение дали някога ще ми върнат тия нещастни левчета, отдавна ги прежалих. Не разбирам обаче защо не поиска да говорим, да каже закъсал съм или каквото е там. Така и не разбрах какво стана. Не мога обаче така лесно да прежаля загубеното приятелство, нито да изтрия толкова общи спомени. Продължавам да се чудя това приятел ли беше...








Тагове:   доверие,   пари,   приятелство,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nicodima - gwendoline,
11.01.2011 08:24
мисля, че за истинското приятелство не са неоходими много условия. За съжаление действителността не винаги е такава и зад привидните приятелски чувства често се крият користни намерения. И аз съм постъпвала необмислено и рисковано. Мой приятел заминаваше задълго за чужбина, беше затънал в дългове към този и онзи и като ми се оплака, аз сама предложих да му услужа. Сумата беше голяма, затрудняваше ме, но след година парите се върнаха при мене накуп с още по-голяма благодарност. Други са ме завличали с 20 лева...
А човек, който се отказва от приятелството на друг заради гузна съвест, не заслужава да го мислиш... Въпреки, че е гадничко...
цитирай
2. gwendoline - nicodima
11.01.2011 08:39
Здравей! Точно си го казала - "човек, който се отказва от приятелството на друг заради гузна съвест, не заслужава да го мислиш... " Само дето го мисля. Нямам кой знае колко приятели, че да ги отписвам с лека ръка. Но станалото, станало. Няма връщане назад. Благодаря, че писа. Поздрави и хубав ден!
цитирай
3. magicktarot - здрасти gwendoline,
11.01.2011 09:32
много съжалявам за случая! За съжаление май тези случаи са чести. Неслучайно народът е казал /и мъжът ми често го цитира/:

"ако искаш да се отървеш от някой - дай му пари назаем!"

Мисля, че не си виновна ти за загубата на "приятелството". Не за теб то "струва тия левчета", а за реципиента на парите. Все пак - негов е изборът да изчезне. А и всеки си е индивидуален и си е до човека. Лошото е, че понякога липсата на пари води до деградация и до пълна промяна на личността. Което пък показва колко лесно е да се манипулира и промени една личност и колко неустановено "нещо" е тя. Поздрави!
цитирай
4. benra - gwendoline.
11.01.2011 09:47
познато, много познато, до левче познато...
Мисля,че това е проверката за качественост, за истинност на приятелството, за жалост.Така се получава.
цитирай
5. gwendoline - magicktarot - "ако искаш да се отървеш от някой - дай му пари назаем!"
11.01.2011 09:49
Здрасти! Ей, точно тази приказка не я знаех. Чак ми стана смешно ... Често се случва да "услужиш" на някой, дребни работи, минават -заминават, дори да се поядосаш, не остава нищо след това. Но друго е, когато говорим за човек, дето ти е седял на масата, и ти на неговата. Като има проблем, нима няма какво да си кажем? Май си права, че липсата на пари води до деградация, подозирах нещо такова...
Ти сигурно се сети, че от коментара ми при теб тръгна моето умуване (аз сложих линк, предполагам че нямаш против?)
цитирай
6. gwendoline - benra - до левче познато...
11.01.2011 09:51
Привет, benra, ще излезеш права ... Човек е сляп за приятелите, не иска да вярва на лошото. Дори и сега не ми се иска. Поздрави!
цитирай
7. magicktarot - 5. gwendoline,
11.01.2011 11:15
разбира се, че нямам против за линка, дори съм поласкана приятно и благодаря ти, че ми каза - невинаги виждам, че нещо е линк и невинаги го проследявам:)
Сетих се и още нещо, което може би е разширение към темата. Христос е казал - не давай на просяка пари, дай му начин да ги изкарва. Та в тази връзка - наблюдавам, че често се случва хората да намразват работодателите си, и, докато от този, който ти е дал заем можеш да се скриеш, от работодателя е по-трудно - и става много зле. Така че може да излезе, че Христос не е бил съвсем прав - освен ако е имал предвид да му дадеш само ноу-хау, идея как да се справи, или да го научиш на занаят. Но и работа да дадеш на някой - пак има голям риск да си развалите отношенията...
цитирай
8. gwendoline - 7. magicktarot - "Христос е казал - не давай на просяка пари, дай му начин да ги изкарва"
11.01.2011 11:38
Има един тип хора, които винаги мрънкат и се оплакват, че нямат пари. Но не предприемат нищо по въпроса, дори когато им се даде възможност да печелят. Отказват, не искат, не им се напъва. Излиза, че ги мързи. Предпочитат да се оплакват от мизерия, но не и да гърбят за да се измъкнат. Много от уличните просяци директно ги слагам в тази категория. Не говоря за деца, стари хора и разни недъгави, а за видимо здрави и прави индивиди.
Съвсем друг е моментът, когато някой наистина има спешна нужда от кеш, сега, веднага. Тогава е хубаво да има кой да помогне, безкористно, приятелски. После остава да се надяваш, че не си сгрешил :))
цитирай
9. tutankhamon661 - gwendoline
11.01.2011 14:07
Можеш да си сигурна, че не е било иcтинско приятелство. Свестните хора не правят така. Като нищо може да са ти обидени, че си искаш парите - случвало ми се е.
цитирай
10. gwendoline - tutankhamon661 - Като нищо може да са ти обидени, че си искаш парите ...
11.01.2011 14:15
Ти ме разби! :))))))))
Това прилича малко на виц дори.
Поздрави, още се хиля :))
цитирай
11. hristo27 - Не съжалявай. Приятелството не се ...
11.01.2011 15:07
Не съжалявай.
Приятелството не се купува и не се продава!
цитирай
12. gwendoline - hristo27 -Приятелството не се купува и не се продава!
11.01.2011 15:10
Е, да, знам...благодаря за включването. Ама си отнесох една сериозна щета.
Току-що излязох от твоя блог, където си оправих настроението :)) Поздрави!!
цитирай
13. ketcakuatl - ЕХ СКЪПА..
11.01.2011 20:39
Имала си голям късмет, който не оценяваш. Да можехме всички ние да дадем пари на всичките си приятели и после да теглим калема - кой, кой е аджиба. Просто и лесно! Не е като да минаваш през огън и вода заедно...От друга страна, ако си изял една торба сол с някого, и си сигурна че той ти е верен, парите са без значение, те се печелят - приятелството: НЕ. Иначе излиза търгашество, ти на мене-аз на тебе. Би ли сметнала парите на децата си след време, и да им кажеш: аз толкова и толкова дадох по вас докато ви отглеждах, сега ми ги върнете ако обичате....Така е и с истинските приятели (блазе му който ги има).
цитирай
14. tutankhamon661 - 10. gwendoline - tutankhamon661 - Като нищо може да са ти обидени, че си искаш парите ...
11.01.2011 20:53
gwendoline написа:
Ти ме разби! :))))))))
Това прилича малко на виц дори.
Поздрави, още се хиля :))


Сега ти ме разби. Аз го мислех за нещо обичайно в тази държава. Това е една от причините да се чудя на някои тукашни привички.
Как е възможно да се сърдиш на човек, който ти е помогнал в тежък момент и просто си иска своето? На този въпрос не може да има нормален отговор. Нещо изчанчено ще да е.
цитирай
15. gwendoline - ketcakuatl
11.01.2011 21:00
Не си ме разбрал. Парите нямат значение тука, има значение доверието. Не съм изяла една торба сол с този "приятел", но имах това намерение :)) Както и да е ... имало да става.
цитирай
16. gwendoline - 14. tutankhamon661 ...не може да има нормален отговор. Нещо изчанчено ще да е.
11.01.2011 21:11
Душевна нечистоплътност е май. Ако аз имам да връщам пари, докато не се издължа, нямам мира. Няма значение дали са 5 лева или повече. Другото е измама, направо кражба... Спирам, че се отнесохме в друга тема :))
цитирай
17. ketcakuatl - ТИ НЕ СИ МЕ РАЗБРАЛА
11.01.2011 21:20
Точно доверието имах в предвид че лесно си го изпитала. А че не си изяла една торба сол с него, разбрах от самия постинг, и това че си си потърсила парите все пак. Приятелството има фази, и той не е издържал една първите, с които ти е спестил торбата със сол. Това имах в предвид.
цитирай
18. gwendoline - 17. ketcakuatl
11.01.2011 21:26
Опа, вече е ясно. Добре, че имаше търпение да ми обясниш, наистина не те разбрах първия път. Благодаря ти за коментара:)) Минавай пак!
цитирай
19. razkazvachka - Приятелството - ами една приятелка казва: "не ми е неудобно да си поискам от тебе пари, като съм закъсала"...
12.01.2011 20:49
и в един момент на закъсване, открих, че тя е единствената, на която не ми е неудобно да кажа "дай 20 кинта" до другия петък:)))
цитирай
20. mimayordanova - Продължавам да се чудя това приятел ...
12.01.2011 22:58
Продължавам да се чудя това приятел ли беше...
...
НЕ БЕШЕ...
цитирай
21. gwendoline - 20. mimayordanova
12.01.2011 23:00
Не беше... и аз разбрах...
цитирай
22. gwendoline - 19. razkazvachka - и в един момент на закъсване, открих, че тя е единствената, на която не ми е неудобно да кажа "дай 20 кинта" до другия петък:)))
12.01.2011 23:05
:))))))))))
цитирай
23. bovari - Сигурно е вярна приказката
13.01.2011 10:36
Бих добавила само едно житейско лично правило - винаги, когато мога/колкото и рядко да е това:)/ давам заем толкова, колкото мога да забравя:)
Както и предпочитам да ползвам услугите на банките за кредити, независимо малки или големи:) и колко кожи ще свалят от гърба ми:)
Парите се печелят с труд и с тях можеш да купиш всичко друго, но не и приятели:), но със сигурност може да развалиш приятелство, заради недоразумения.....животът е непредвидим откъм обстоятелства
цитирай
24. gwendoline - 23. bovari - давам заем толкова, колкото мога да забравя ...
13.01.2011 10:59
Здравей! Добре си го казала, и аз гледам да се придържам към това правило, защото "...животът е непредвидим откъм обстоятелства" :)
Поздрави!
цитирай
25. smileme - приятелството ...
13.01.2011 21:41
"Сигурно не е било истинско ..."
"Продължавам да се чудя това приятел ли беше..."

Бил ли е?! Съмнявам се, gwendoline. Приятел си ти и си била толкова години, и го доказва това, че сега се чувстваш огорчена, и озадачена. Не си ли? И няма нищо лошо в това, че си се отзовала на молбата за помощ (онзи да му мисли, макар, че се съмнявам) ...
А дали въпросният "приятелят" се чувства виновен и осъзнава какво е загубил? Дали едно приятелство струва пари?!? ... Ако отношенията и контактите с даден човек имат цена, дали говорим за приятелство?!? ... Съмнявам се! ;)))
В заключение бих добавила: имаме много познати с които общуваме ежедневно, но приятелите ни се броят на пръстите на едната ръка!
=)
цитирай
26. gwendoline - 25. smileme- "имаме много познати с които общуваме ежедневно, но приятелите ни се броят на пръстите на едната ръка!"
13.01.2011 21:55
... моите приятели определено се броят на пръсти. За добро или за лошо...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 934110
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031